Gjest olejørgen1980 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 På undersiden av penis har jeg et felt hvor det virker som om huden er veldig tørr. det flasser litt, og spesielt på morgenen er det helt hvitt der. Er irritert, og klør ganske mye. Kan jeg prøve å smøre med en helt vanlig fuktighetskrem? Bør jeg få en lege til å se på det? Det skal også være sagt at jeg har hatt herpes på samme sted for ett år siden, og ble behandlet med Zovirax krem 5% med godt resultat. Hadde hatt fast partner i 5 år når jeg fikk Herpes, så legen min kunne ikke gi noen god forklaring på hvorfor jeg hadde fått det. (Min teori er at jeg kanskje kan ha hatt en rift etter samme kløe da, og kanskje har hatt noen form for urenhet på hendene). Har nå ny kjæreste. Ingen nye tegn til herpes nå. Kun tørr hud og kløe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290946-t%C3%B8rr-hud-og-flass-p%C3%A5-penis/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei ! Et lokalisert område som du beskriver med flassing, kan være en psoriasisflekk. Eksem er også en mulighet, men da er det gjerne mindre velavgrenset. Hvis man har en gradvis tiltakende enkeltflekk uten å ha tilsvarende andre steder, må man også overveie muligheten av en form for celleforandring og i så fall kan en vevsprøve være aktuell. Jeg synes nok du skal la en lege eller hudlege se på flekken, men psoriasisdiagnosen er mest sannsynlig. Da kan du smøre en mellomsterk cortisonsalve periodevis evt starte med hydrocortison som du får i håndkjøp og så supplere med fuktighetskrem som du har gjort allerede. Herpes er et virus som kan ligge i nerveroten og vandre ut til det samme området og gi tilbakefallsutbrudd med varierende intervall . Overføring / smitte skjer lettest der det er sår eller rifter i hud eller slimhinne og kan også overføres fra munn/leppe region hos samme person eller partner ved slik kontakt som du nevner. Så her er det flere muligheter. Hjelper kanskje ikke så mye å spekulere på det, men viktig at du forsøker å ikke føre det videre. Så dersom du har sår genitalt bør du unngå kontakt og skulle det gjenta seg, er det mulig å få tabletter som kan brukes forebyggende. Med hilsen fra Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/290946-t%C3%B8rr-hud-og-flass-p%C3%A5-penis/#findComment-2340029 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.