Gå til innhold

Ekser og nye kjærester

Gjest jeg er jammen meg sjalu på eksen!

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke en sjalu person av meg, egentlig... Er sammen med en mann, forholdet har vart par måneder. Jeg har et barn fra før, så har kontakt med min eks pga. det. Han har bodd med sin eks i 4 år, og det tok lang tid før han ble ferdig med henne selv om han avsluttet forholdet, var mye frem og tilbake. Det ble slutt mellom dem i september, så var det litt at og fram.

Vi har det kjempefint sammen, så alt er egentlig bare fryd og gammen, bortsett fra at eksen hans fortsatt ringer han, og det synes jeg begynner å bli irriterende. Han sa for en stund siden at hun hadde prøvd å få han tilbake, men at han ikke var interressert i det. Bør hun ikke da kutte ut når hun vet han har blitt sammen med meg? De har ikke barn sammen, men katten di hadde sammen bor hos henne, og den er egentlig hans. Men hvor mye bør man egnetlig snakke om en katt!!?? Når vi var på date-stadiet, så ringe hun han for å spørre om hjelp for å henge opp bilder!!! herregud, alle kan da henge opp bilder så skjønte jo at hun bare ville at han skulle komme. Hun er tydlig ikke ferdig med han, og han sier han elsker meg, så kan ikke skjønne hvorfor de skal ha kontakt. Han sier jeg er paranoid når jeg sa jeg reagerte på at hun stadig ringer han. hvordan si at det irriterer meg noe j#%&ig uten å virke som en psykotisk sjalu dame? :) er en smule sjalu, og liker det ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/290974-ekser-og-nye-kj%C3%A6rester/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge det bare er hun som ringer, og han følger opp bare fordi han er snill, har du liten grunn til å være sjalu. En annen ting var om han stadig ringte og sendte meldinger til henne - da kunne du jo begynne å lure.

Husk - han har valgt å være sammen med deg! At han til en viss grad stiller opp for eksen er antakelig bare fordi han er litt for snill...

Så lenge det bare er hun som ringer, og han følger opp bare fordi han er snill, har du liten grunn til å være sjalu. En annen ting var om han stadig ringte og sendte meldinger til henne - da kunne du jo begynne å lure.

Husk - han har valgt å være sammen med deg! At han til en viss grad stiller opp for eksen er antakelig bare fordi han er litt for snill...

Ja, men når man er eks så er man eks, ikke noe annet. Kan ikke se grunnen til at hun stadig skal ringe han? Være snill? Synes ikke det er snilt, bare tåpelig. Ødelegger i hvert fall for oss (gjør meg usikker), så hvis det er meg han vil være sammen med så synes jeg det bare er å kutte ut. Er vel ikke vanlig å ha jevnlig kontakt med ekser vel? Aldri jeg hatt i hvert fall. bare hvis jeg ville ha eksen tilbake.

Gjest rare unnskyldninger

Det er ikke sikkert han mener dere har et seriøst forhold etter 2 måned. Har dere kommet forbi forelskelsestadiet, er det noe helt annet. En katt er ikke unnskyldning nok for å holde kontakt. En katt kan bli opptil 18 år. Du bør stille et ultimatum nå, det kan spare deg for mange problemer senere.

Persille1365381127

Ja, men når man er eks så er man eks, ikke noe annet. Kan ikke se grunnen til at hun stadig skal ringe han? Være snill? Synes ikke det er snilt, bare tåpelig. Ødelegger i hvert fall for oss (gjør meg usikker), så hvis det er meg han vil være sammen med så synes jeg det bare er å kutte ut. Er vel ikke vanlig å ha jevnlig kontakt med ekser vel? Aldri jeg hatt i hvert fall. bare hvis jeg ville ha eksen tilbake.

Det er flere ekser jeg har kontakt med rett som det er....

De er jo ikke nødvendigvis dårlige mennesker, vi passer bare ikke som kjærester. Så der hvor bruddene har foregått i minnelighet hender det jeg fortsatt har kontakt.

Annonse

Jeg husker også at jeg følte meg litt sjalu på eksen i begynnelsen da jeg traff min mann. De hadde jo vært sammen så lenge og vi så kort tid - han hadde jo opplevd mye mer sammen med henne da enn med meg.

Da jeg traff han var det 6-8 mnd siden hun hadde flyttet ut fra deres felles bolig, men de hadde fortsatt sporadisk kontakt fordi det hadde tatt tid å få gjort opp alt som skulle gjøres opp mht bolig og gjeld og løsøre og slikt.

Jeg synes ikke det var hyggelig isolert sett at han hadde kontakt med henne, men samtidig syntes jeg at han viste en positiv side ved seg selv ved å behandle henne pent. Det hadde vært verre hvis han stadig vekk baktalte henne etc - for man sier jo at det motsatte av kjærlighet ikke er hat, men likegyldighet! ;-)

Og som andre i tråden her har påpekt så har han jo valgt _deg_.

Jeg er enig i at unnskyldningen med bildene var litt tynn, men kanskje hadde hun behov for å snakke litt med han om det som skjedde? Det må da være litt rart at en person man har bodd sammen med plutselig skal være helt ute av ens liv. Det trenger ikke bety at hun vil ha han tilbake.

Og uansett spiller det ingen rolle om _hun_ vil ha han tilbake, så lenge ikke han også ønsker det samme. Husk: Det er tross alt en grunn til at det ble slutt!

Det er jo ikke lenge siden det ble slutt mellom dem - du skriver at du har vært sammen med han et par måneder - det skulle si sånn cirka fra midten av spetember av? Men har han drevet litt dobbelt opp med dere begge etter den tid, eller misforstår jeg deg når jeg tolker sitatet nedenfor som at det ble slutt mlm han og eksen i september og _deretter_ var det litt "att & fram"?

''det tok lang tid før han ble ferdig med henne selv om han avsluttet forholdet, var mye frem og tilbake. Det ble slutt mellom dem i september, så var det litt at og fram. ''

Jeg husker også at jeg følte meg litt sjalu på eksen i begynnelsen da jeg traff min mann. De hadde jo vært sammen så lenge og vi så kort tid - han hadde jo opplevd mye mer sammen med henne da enn med meg.

Da jeg traff han var det 6-8 mnd siden hun hadde flyttet ut fra deres felles bolig, men de hadde fortsatt sporadisk kontakt fordi det hadde tatt tid å få gjort opp alt som skulle gjøres opp mht bolig og gjeld og løsøre og slikt.

Jeg synes ikke det var hyggelig isolert sett at han hadde kontakt med henne, men samtidig syntes jeg at han viste en positiv side ved seg selv ved å behandle henne pent. Det hadde vært verre hvis han stadig vekk baktalte henne etc - for man sier jo at det motsatte av kjærlighet ikke er hat, men likegyldighet! ;-)

Og som andre i tråden her har påpekt så har han jo valgt _deg_.

Jeg er enig i at unnskyldningen med bildene var litt tynn, men kanskje hadde hun behov for å snakke litt med han om det som skjedde? Det må da være litt rart at en person man har bodd sammen med plutselig skal være helt ute av ens liv. Det trenger ikke bety at hun vil ha han tilbake.

Og uansett spiller det ingen rolle om _hun_ vil ha han tilbake, så lenge ikke han også ønsker det samme. Husk: Det er tross alt en grunn til at det ble slutt!

Det er jo ikke lenge siden det ble slutt mellom dem - du skriver at du har vært sammen med han et par måneder - det skulle si sånn cirka fra midten av spetember av? Men har han drevet litt dobbelt opp med dere begge etter den tid, eller misforstår jeg deg når jeg tolker sitatet nedenfor som at det ble slutt mlm han og eksen i september og _deretter_ var det litt "att & fram"?

''det tok lang tid før han ble ferdig med henne selv om han avsluttet forholdet, var mye frem og tilbake. Det ble slutt mellom dem i september, så var det litt at og fram. ''

Det skulle stå september 2006, så er over et år siden han flyttet ut, så har det vært litt frem og tilbake fram til januar 2007 ca.

''så hvis det er meg han vil være sammen med så synes jeg det bare er å kutte ut.''

Du sier jo at det stort sett er hun som ringer ham, ikke omvendt. Så lenge du ikke har inntrykk av at han er svært opptatt av henne, og i sterk grad bidrar til at kontakten opprettholdes, synes jeg ikke dette høres farlig ut. Men dersom det virkelig er et problem for deg, bør du jo snakke med ham om det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...