Gå til innhold

Øresus. Usikkerhet

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 16 år som liker å drive med musikk. Nylig var jeg på bandøvelse, men jeg hadde klart å legge proppene hjemme. Proppene har jeg brukt i to uker nå, tidligere brukte jeg "standard" sov-i-ro propper. Jeg fant ut at jeg skulle prøve å lage mine egne propper, så jeg røsket av litt skumgummi av en emballasje jeg fant. I tillegg surret jeg den godt inn med fuktet papir. Da "innretningen" var ferdig, dyttet jeg den hardt inn i øret. Det føltes noe ukomfortabelt, men jeg trodde det skulle dempe lyden godt. Under en pause dro jeg proppene ut, og da merket jeg en forskjell på de to ørene: Det venstre øret kjentes ut som om det var hovent innvendig. Hørselen på dette øret virket nedsatt, men jeg klarte ikke å si det. Senere på kvelden da jeg skulle legge meg lot jeg merke til en høyfrekvent piping i øret. Det venstre spesielt. Dette kan være enten fordi vi spilte veldig høyt denne gangen, og den ene proppen var dårligere enn den andre, ELLER så kan det være fordi jeg dyttet proppen så hardt inn i øret, og evt irriterte huden der, og skapte en hevelse. Noen som tror de kan hjelpe meg med å finne ut om det går an å få en hevelse i øret ved å dytte og vri en propp for langt, og for hardt inn i øret? Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291002-%C3%B8resus-usikkerhet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...