Gå til innhold

Gravid i 7.uke,areolaforandringer

Anbefalte innlegg

Gjest Håpefulle meg80

hei, jeg er 27 år og gravid i uke 7.(6+5 ca). dette er min 3.graviditet, de to første endte i sa. Har en bedre følelse denne gangen og får komme til tidlig ul i neste uke.Det som skal være typisk for denne uken er at brystene forandrer seg.Jeg har riktignok veldig ømme bryster, og det er litt ubehagelig å stå opp om morgenen pga intens stikking i brystene. Men areola har ikke forandret seg!Jeg har ganske små brystvorter, og området rundt er lys brunt og heller ikke så stort...håper det ikke er et dårlig tegn at det ikke forandrer seg. Jeg er heller ikke kvalm..I tillegg lurer jeg på om det er bare innbilning, eller om det er mulig at jeg kjenner at den nederste delen av magen har vokst ørlite?Takknemlig for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291008-gravid-i-7ukeareolaforandringer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Gratulerer med graviditeten. Det med brystforandringer er så forskjellig, og fargeendring forekommer ofte først sent i svangerskapet. Ømme bryster er et godt tegn på at svangerskapshormonene er til stede. Hvis du kjenner at magen har vokst, er det ikke livmoren du kjenner, men kanskje litt oppblåst mage som man også kan ha tidlig i graviditet. Jeg håper det ser bra ut på ultralyd i neste uke og ønsker deg lykke til. Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...