#jente0082-mod# Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg lurer på en del ting, da jeg er veldig oppgitt og lei av å gå rundt og føle meg syk hele tiden. Noe av det jeg lurer på er puls og trykk i hodet, smerter i venstre del av bryst, skjelving, og høy puls. Disse faktorene opptrer ikke alltid sammen, men det hender. Puls og trykk i hodet er noe jeg får av og til, uavhengig om jeg sitter rolig eller er i aktivitet. Jeg merker dette om jeg bøyer meg, f.eks for å knyte skolisser - eller om jeg sitter stille og ser tv. Samtidig kan jeg våkne midt på natta av at det føles som om jeg har en trang hjelm på hodet. jeg har i tillegg kjent en kul i bakhodet, akkurat under kraniet. Dette tok jeg opp med fastlege, som sa det var en muskelknute. Den har jeg nå hatt i 7 mnd. Puls og trykk har jeg kjent de siste 2 mnd. Når det gjelder smerter i venstre bryst er dette noe jeg har veldig ofte, og samtidig kjenner jeg det ut i armen, akkurat som om den skulle "sove". Fingrene blir ikke særlig numne. Jeg har kun merket dette når jeg har forholdt meg rolig, dvs ikke i fysisk aktivitet. Slike smerter har jeg hatt til og fra i halvannet år, og de er til tider kraftige. Skjelvinger er noe jeg har opplevd de siste ukene. Merkes særlig godt på hendene. Jeg har prøvd å holde en penn i høyde med hodet, og jeg skjelver veldig. I tillegg har jeg kjent en slags dirring i kroppen. Høy puls er noe jeg har hatt i 5-6 år, ikke hele tiden - men det kommer og går i "anfall". Det er ikke aktivitetsbetont, da jeg har opplevd å sitte å se tv og plutselig øker pulsen - samtidig som det kjennes som om hjertet sitter i halsen, og det slår hardt og fort. Dette har jeg også av og til våknet av, uten at jeg har drømt (så vidt jeg vet...). Det roer seg i løpet av en times tid, og målinger har vist hvilepuls på 150-170. For seks år siden hadde jeg kyssesyken, og jeg har følt at alle mulige problemer har oppstått etter dette. Jeg begynte å få migreneanfall (med aura og alt), følte meg generelt på bånn og måtte avbryte studier og trening (fotball og styrke). Fra å trene 5-6 dager i uka måtte jeg pga kyssesyken stoppe helt opp, noe som førte til vektøkning - noe jeg fortsatt sliter med. Det siste året har jeg i tillegg fått påvist kraftig allergi og astma, som jeg tar medisiner mot. Men det som plager meg mest er hodet og brystet, og jeg merker at dette går utover mitt sosiale liv - og det er så mye rart som har dukket opp, så jeg føler meg som en hypokonder. Takk for svar, håper noen der ute kan hjelpe meg =) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291059-generelle-ubehag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulshine Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg antar du har vært og tatt blodprøver og snakket med en lege - hvis ikke ville det vært 1. prioritet for meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291059-generelle-ubehag/#findComment-2337245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
#jente0082-mod# Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Jeg antar du har vært og tatt blodprøver og snakket med en lege - hvis ikke ville det vært 1. prioritet for meg jepp, har det - men legen mener problemene blir borte ved at jeg skal jogge... ö har bedt om ulike utredninger, som ekg, mr/ct - bare for å utelukke ting, for selvfølgelig blir man urolig. men det har bare blitt avfeid. tenkt på å bytte lege? ja... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291059-generelle-ubehag/#findComment-2338001 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.