Gjest Anonym bruker Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Har ubehag i venstre del av mage, omtrent oppe ved ribbena.Litt vanskelig å beskrive, men føles som sammentrekninger, bevegelse, krampelignende, nesten som å kjenne hjertet slå bare på feil sted. Har hatt de samme sammentrekningene, bevegelsene noe lenger ned på samme side, men kun noen få. Har ikke problemer med avføring, men kan til tider føle meg oppblåst i magen. Har i lang tid hatt kløe i endetarmen, har også innimellom brukt en salve her. Som oftest kommer kløen når jeg legger meg eller den merkes mest da. Kan dette ha sammenheng med ubehaget i magen. Har ikke smerter, men det er ubehagelig med disse sammentrekningene og blir naturligvis betenkt. Kanskje dumme spørsmål/dårlig beskrevet, men akkurat nå så ubehagelig at det er vanskelig å sove. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291060-mage/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Synes du skal kontakte fastlegen din for en helsesjekk. Blodceller, leverprøver og infeksjonsprøver bør taes. Du kan også nevne endetarmskløen som er værst nattlig; da vil legen undersøke om du kan ha småmark/barnemark. Les eventuelt litt om dette her i doktoronline. Sistnevnte kan også undersøkes ved at du får et prøveglass av fastlegen din til å ta en liten avføringsprøve i; da vil man kunne se marken eller eggene. Du bør nevne for legen din om du har vært ute og reist, særlig i tropiske strøk før symptomene kom. Amøber, parasitter og enkelte atypiske tarmbakterier kan gir samtidige tarmproblemer og eventuelt hevelse i lymfevev i mageområdet eller i lever og milt. Fastlegen bør kjenne på milten din; som ligger under venstre ribbebue. Han bør også undersøke om buk-pulsåren er forstørret; sistnevnte kan gi dunkende fornemmelse i magen, ofte samtidige diffuse ryggsmerter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291060-mage/#findComment-2340838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.