Gjest Ellenbaby Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Hei Jeg er gravid sånn ca 4 mnd. på vei. (Jeg vet faktisk ikke helt...) Jeg bor i Portugal. Kort fortalt, så var jeg så plaget av kvalme, at jeg klarte hverken å få i meg mat eller drikke. Jeg prøvde alle mulige kjerringråd, uten hell. Det var nesten slik at jeg følte et hat mot min lille ufødte etter hvert... Samboeren min gikk til slutt til apoteket her i Portugal, og fikk noen tabletter mot svangerskapskvalme. Jeg tok de, og kvalmen ble borte, men uroen for at jeg skader fosteret ligger over meg som en mørk sky. Jeg prøvde flere ganger å la være å ta tablettene, men straks jeg gjorde dette, så kom kvalmen og oppkasten tilbake. Så jeg fortsatte med tablettene. (Nå har jeg faktisk vært fri for tabletter og kvalme i 4 hele dager!!! Det er jeg veldig glad for, men uroen for at jeg har skadet fosteret er ikke borte. Og jo mer jeg leser om disse tablettene, jo mer urolig blir jeg. Tablettene var reseptfri, Nausefe het de, men de inneholder 10 mg doxylamine, 10 mg dicyclomine, 10 mg pyridoxine. Jeg trodde denne kombinasjonen var tatt av markedet/ulovlig??? Og Portugal er jo et EU land. Hva har jeg gjort?!!! jeg er så redd for at jeg har skadet den lille babyen min. Jeg skal til første lege time neste uke. (reiser hjem til norge for dette...) men, jeg er faktisk veldig redd for å fortelle legen min at jeg har tatt disse tablettene. Hva skal jeg gjøre? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291062-jeg-tror-jeg-har-tatt-noen-farlige-tabletter/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hope Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Tror ikke de ville solgt tabletter mot kvalme, hvis de ikke var legale? Hvis de kunne ha skadet fosteret, ville de blitt tatt av markedet for lengst! Tror ikke du trenger uroe deg, men ta dem med til legen likevel - og vis og forklar. dette går helt sikkert bra Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291062-jeg-tror-jeg-har-tatt-noen-farlige-tabletter/#findComment-2337557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.