Gå til innhold

Noen som kan oversette en engelsk oppskift?

Anbefalte innlegg

Har ei oppskift på engelsk her som jeg har såå lyst lage. Oppskrifta er på noe kylling-greier fra kfc..og jeg har fått helt dilla på dette! Noen som kan hjelpe meg? ;)

Her er oppskrifta iallefall:

1 whole frying chicken, cut up and marinated

6-8 cups shortening for cooking

1 egg, beaten

1 cup milk

2 cups all-purpose flour

2 1/2 teaspoons salt

3/4 teaspoon pepper

3/4 teaspoon MSG

1/8 teaspoon Paprika

1/8 teaspoon Garlic Powder

1/8 teaspoon Baking Powder

Trim any excess skin and fat from the chicken pieces. Preheat the

shortening in a deep-fryer to 350 degrees. Combine the beaten egg and

milk in a medium bowl. In another medium bowl, combine the remaining

coating ingredients (flour, salt, pepper and MSG). When the chicken

has marinated, transfer each piece to paper towels so that excess

liquid can drain off. Working with one piece at a time, first dip in

egg and milk then coat the chicken with the dry flour mixture, then

the egg and milk mixture again, and then back into the flour. Be sure

that each piece is coated very generously. Stack the chicken on a

plate or cookie sheet until each piece has been coated. Drop the

chicken, one piece at a time into the hot shortening. Fry half of the

chicken at a time (4 pieces) for 12-15 minutes, or until it is golden

brown. You should be sure to stir the chicken around halfway through

the cooking time so that each piece cooks evenly. Remove the chicken

to a rack or towels to drain for about 5 minutes before eating.

Håper noen kan hjelpe, da jeg har en rar periode nå hvor jeg BARE vil ha dette!! hehe.. fikk dilla på det i syden;)

Fortsetter under...

hidi, the scorpion

! hel kylling

6-8 kopper fett

1vispet egg,1 kopp melk, 2 kopper mel, 2 1/2

teskje salt,3/4 teskje pepper, 3/4 teskje MSG, 1/8 teskje paprika, 1/8 teskje hvitløk og 1/8 teskje bakepulver.

Fjern fett og skinn fra kyllingen. Forvarm fettet til 350 grader. Bland egg og melk i en medium stor bolle. I en annen bolle (medium stor) blander du de resterende tørre ingediensene. Når kyllingbitene er marinert, legg dem på et papirtørkle, så overflødig væske kan renne av. Du dypper en kyllingbit av gangen først i egg/melk blandingen, så i det tørre, så tilbake til egg/melk blandingen, så en siste gang i det tørre. Hvert stykke skal være godt dekket.Legg en kyllingbit av gangen i det varme fettet ca 4 biter om gangen i 12 til femten minutter eller til en fin mørk farge. Rør rundt i gryten etter halv tid slik at kyllinbitene blir jevnt stekt overalt. La kyllingenbitene renne fra seg på papir til de er klar for å bli spist ca 5 minutter!

Annonse

Mulig det, men det stod det ingenting om i inlegget.

Du bare tipper du!

Nynorsk eller bokmål?

Hm...den var vanskelig.. nynorsk er jo litt interessant.. men skriver jo bokmål.. Samtidig er nynorsk litt nærmere dialekta mi..

Du kan få ta den avgjørelsen. Jeg klarer bare ikke

! hel kylling

6-8 kopper fett

1vispet egg,1 kopp melk, 2 kopper mel, 2 1/2

teskje salt,3/4 teskje pepper, 3/4 teskje MSG, 1/8 teskje paprika, 1/8 teskje hvitløk og 1/8 teskje bakepulver.

Fjern fett og skinn fra kyllingen. Forvarm fettet til 350 grader. Bland egg og melk i en medium stor bolle. I en annen bolle (medium stor) blander du de resterende tørre ingediensene. Når kyllingbitene er marinert, legg dem på et papirtørkle, så overflødig væske kan renne av. Du dypper en kyllingbit av gangen først i egg/melk blandingen, så i det tørre, så tilbake til egg/melk blandingen, så en siste gang i det tørre. Hvert stykke skal være godt dekket.Legg en kyllingbit av gangen i det varme fettet ca 4 biter om gangen i 12 til femten minutter eller til en fin mørk farge. Rør rundt i gryten etter halv tid slik at kyllinbitene blir jevnt stekt overalt. La kyllingenbitene renne fra seg på papir til de er klar for å bli spist ca 5 minutter!

Tusen takk!! Du er en knupp!!

Men kopper med fett?

Jeg lager som regel pose-mat ser du..hehe.

Hm...den var vanskelig.. nynorsk er jo litt interessant.. men skriver jo bokmål.. Samtidig er nynorsk litt nærmere dialekta mi..

Men nå har jeg jo fått oversettelsen.. men du kan jo oversette til nynorsk..sånn at jeg er sikret liksom

Sats på nynorsk.

Husk når du lager maten at du er nøyen med grannsemda.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...