Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Etter å ha blødd noen måneder tok jeg kontakt med fastlegen for å få tatt en celleprøve av livmortappen. Denne viste cin 3, og jeg måtte foreta en konsiering. Jeg hadde fortsatt blødninger etter koniseringen, og da det hadde gått 4 mndr tok jeg kontakt med legen på nytt og ba om ytterligere undersøkelser. Det ble funnet et myom på ca 3 cm, ganske liten har jeg forstått. Jeg fikk beskjed om at dette ikke var noe farlig, og at jeg bare skulle vente og se an. Etter å ha hatt blødninger hver dag i over 8 mndr, med bare noen få opphold på et par-tre dager i mellom, tok jeg igjen kontakt med gynekologen. Ble tatt inn til kontroll og henvist til dagkirurgi for å fjerne hormonspiralen min, som de mente satt fast. Da jeg våknet fra narkosen fikk jeg vite at spiralen må ha falt ut en eller annen gang av seg selv, den var i alle fall ikke der, de fant den ikke. Myomet hadde vokst ganske mye på kort tid, og legene anbefalte meg å fjerne livmora. Stusset litt over dette, da jeg leser om andre som gjerne vil fjerne sin, men ikke blir anbelfalt dette. Jeg er 39 år gammel og har de barna jeg vil ha. Tror jeg..jeg har akkurat møtt en ny mann som ikke har barn, og opplyste om dette. Likevel ville legene gjerne at jeg godtok at livmoren ble fjernet. Jeg lurer på hvorfor? Jeg spurte om de ikke bare kunne fjerne muskelknuten, men det sa de at de ikke kunne? For min del blir det snakk om å fjerne både livmor og livmorhalsen. Vil det ha noe å si for mitt sexliv? Jeg mener selv at jeg har veldig mye følelse i livmortappen og liker ikke tanken på at livmorhalsen også blir operert bort. Også lurer jeg på hvor lang tid en slik operasjon vil ta (selve operasjonen)? Tipper at de vil fjerne livmora via skjeden i og med at svulsten ikke er større enn 5 cm nå. Hvor lenge må jeg regne med å vaære innlagt? Jeg har ingen å komme hjem til, må klare meg selv hele tiden. Hvordan kommer jeg meg hjem fra sykehuset, kan jeg kjøre selv? Som du skjønner har jeg veldig mange spørsmål...håper du i alle fall kam svare på noen av dem. Hilsen Maire

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291303-hysterektomi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...