Gå til innhold

Språkproblemer: Nytt bord i gammel stil?

Anbefalte innlegg

*Ler* Jeg ga bort et salongbord og en tv-benk på finn i fjor.Min kjære ble helt fortørnet og mente han kunne fått tv-benken - jeg forklarte ham bare at den var med fra mitt eks-hjem og at jeg ikke ville drasse den hjem til ham. Han skjønte det til slutt.

Jeg ga bort et gammelt furuskrivebord i fjor. La i annonsen ikke skijult på at det var et velbrukt møbel.

Max en halvtime etter at annonsen var ute ringte det en og spurte med heseblesende stemme om det var gitt bort. Da jeg svarte nei, spurte han om jeg kunne love at jeg ikke skulle gi det bort før han kom, for han måtte kjøre 5-6 mil!!

*he he* artig å se at den enes skrot er den annens 'juvel'.

Fortsetter under...

Jeg ga bort et gammelt furuskrivebord i fjor. La i annonsen ikke skijult på at det var et velbrukt møbel.

Max en halvtime etter at annonsen var ute ringte det en og spurte med heseblesende stemme om det var gitt bort. Da jeg svarte nei, spurte han om jeg kunne love at jeg ikke skulle gi det bort før han kom, for han måtte kjøre 5-6 mil!!

*he he* artig å se at den enes skrot er den annens 'juvel'.

Med fare for å halshugges nå: Da jeg la ut den furuskrivepulten, fikk jeg ikke en eneste henvendelse uten Toten-dialekt. ;)

Med fare for å halshugges nå: Da jeg la ut den furuskrivepulten, fikk jeg ikke en eneste henvendelse uten Toten-dialekt. ;)

*ho ho*

Men ikke for det - man vet jo aldri hva folk skal med sakene! ;-) Jeg kjøpte en brukt billedrørs-tv til 300 kroner, av en tobarnsfamilie i den knøttlille leiligheten, som solgte tv'en fordi de hadde kjøpt seg flatskjerm.

Hva de veentuelt tenkte om meg som kjøpte dette, vet jeg ikke, men vi skulle ha den på hytta, da...;-)

*ho ho*

Men ikke for det - man vet jo aldri hva folk skal med sakene! ;-) Jeg kjøpte en brukt billedrørs-tv til 300 kroner, av en tobarnsfamilie i den knøttlille leiligheten, som solgte tv'en fordi de hadde kjøpt seg flatskjerm.

Hva de veentuelt tenkte om meg som kjøpte dette, vet jeg ikke, men vi skulle ha den på hytta, da...;-)

Jeg er faktisk på jakt etter et lignende kupp som ungene kan ha i kjellerstua. ;)

Jeg er faktisk på jakt etter et lignende kupp som ungene kan ha i kjellerstua. ;)

Det er utrolig mange billedrørs-tv'er til salgs nå, men de fleste var enten 14-tommers eller 28-32-tommers, og vi var ute etter en ca 20-25-tommers.

Det var forresten flust av overprisede tv'er også..... ;-) Hjelper ikke at de ga 5000 for den for ikke så mange årene;-)

Annonse

Men de sier ikke noe om hvilket århundre da:-)

Når man sier 'århundreskiftet' uten noen nærmere spesifikasjon, så må det fortolkes som det siste århundrskiftet.

Dette blir jo litt nytt og uvant or alle oss som mesteparten av livet har oppfattet "århundreskiftet" som perioden rundt 1900. Men vi må bare innfinne oss med at det nå er "forrige århundreskifte"! ;-)

Siste århundreskifte har jo blitt mest omtalt som milennieskifte, og det bidrar kanskje til at man glemmer at det også var et århundreskifte! ;-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...