Gå til innhold

Aldri hatt mensen...

Anbefalte innlegg

Gjest Unormale meg

Er 21 år og har aldri hatt mensen i hele mitt liv. Antagelig er årsaken at jeg har slitt med Spiseforstyrrelser fra jeg var 14 år, men er normalvektig. Var hos gynekolog for 3 år siden. Da så alt normalt ut. Også blodprøvene viste at jeg hadde nok østrogen for å kunne få eggløsninger.

Har nå fått resept av legen min på Trisekvens og forventer å få min første mens i slutten av måneden. Det jeg lurer på i forbindelse med dette er om det allikevel vil være vanskelig for meg og bli gravid, siden det har gått såpass lang tid uten eggløsninger. Har hørt at Trisekvens kan føre til at du blir ekstra fruktbar. Stemmer dette? Vil du anbefale ett annet hormontilskudd dersom jeg skulle ønske å bli gravid i fremtiden?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29131-aldri-hatt-mensen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Trisekvens erstatter det hormon du ikke selv produserer. Man kan bli gravid tross denne behandlingen, men det fremkaller ikke eggloesning. Hvis du oensker aa bli gravid maa du faa en behandling som fremmer eggloesning(tabletter eller sproyter. Hvis du oensker prevensjon kan du bruke p-pille.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29131-aldri-hatt-mensen/#findComment-117468
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...