Gå til innhold

Hvor mange ganger skal en hilse på en kollega?

Anbefalte innlegg

Gjest med vennlig hilsen

Hvis man hilser og sier hei til en kollega om morningen, gjelder den hilsenen resten av dagen også? Eller bør jeg nikke og smile hver gang jeg treffer den kollegaen i gangen senere den dagen. Jeg synes det er slitsomt å hilse hele tiden.å

Hva synes dere?

Er jeg uhøflig om jeg bare hilser en gang?

Fortsetter under...

Hi hi, dette finnes det er Dilbert-stripe om. Første gang hilser man med hei og smil, deretter blir det nikk og smil, deretter bare nikk, og det hele avsluttes med en stram mine i fjeset når man enda en gang passerer hverandre. :-)

Hi hi, dette finnes det er Dilbert-stripe om. Første gang hilser man med hei og smil, deretter blir det nikk og smil, deretter bare nikk, og det hele avsluttes med en stram mine i fjeset når man enda en gang passerer hverandre. :-)

*S* mener å huske at de også drev med avledningmanøvrer, som å plutselig forsvinne inn i en sidekorridor etc for å unngå å hilse.

Annonse

Jeg pleier å si hei første gang jeg møter en person den dagen, og etter det kan vi godt bare gå forbi hverandre i gangen uten å veksle et blikk engang. Noen veksler man blikk med automatisk, andre faller det seg mer naturlig å bare gå forbi.

Jeg hilser ikke på noen av kollegaene mine. Det byr bare på trøbbel, derfor holder vi oss til arbeidsoppgavene og gjør det vi skal isteden for å nisse rundt med unødvendige falske smil.

Hm. Jeg kan ikke helt se for meg at du ikke smiler til kollegene dine... Du virker sprudlende.

Annonse

*S* mener å huske at de også drev med avledningmanøvrer, som å plutselig forsvinne inn i en sidekorridor etc for å unngå å hilse.

Hehe jah. Har ikke problemer med å tro at man blir drittlei av trynet til enkelte kollegaer man beklageligvis må jobbe sammen med :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...