Gjest ekek Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 hei, har vært plaget av seboroisk eksem en stund, ikke mye plaget men om vinteren kan jeg flasse litt av og til ved øyne bryn og ved nese vingen. De siste årene har jeg bodd hos min mors famillie i venezuela, der jeg jar studert. Det jeg opplevde da jeg kom tilbake var at sebro eksemet blusset litt opp når temperaturene begynte å synke. Problemet er vel heller at når det blir svært kaldt og det fyres kraftig inne, kan kinnene noen ganger bli veldig tørre og røde og så få en varm følelse, en slags hete følelse (noe jeg aldri fikk i venezuela,der temperaturen ligger godt over 40 hele året) Det virker som viss jeg putter på mer fuktighets krem på kinnene blir de bare værre. lurer derfor på om dette også kan være en form for roseca, men er skeptisk da jeg ikke har andre symptomer som kviser, blemmer etc og at dette kun er gjeldene om vinteren, eller om dette også er tilfellet ved seboroisk eksem.hendene min kan også blitt litt rød-rosa ved svært lave temp.Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291375-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.