Gjest ekek Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Hei, har hatt seborroisk eksem en stund, er ikke veldig plaget, men om vinteren opplever jeg flassing ved nese vingen og øyne bryn. Har det siste året bodd i venezuela,hos min familie. Der har jeg overhodet ikke vært plaget. Problemet var når jeg kom tilbake, blusset eksemet opp igjen, og om vinteren ved lave temp, og ved kraftig inne fyring, kan kinnene mine bli først plutselig helt tørre, så svært varme, nærmest som en hetende følelse, så blir de røde, ikke akuratt røde mer lilla aktige, som igjen gir seg. Dette skjer også noen ganger med ørene. Virker nesten som om huden noen ganger kommer inn i rom, med svært tørr varm fyrings luft, Får aldri rødhet eller varme følelse i huden når jeg f.eks er i venezuela der temp ligger gjerne på godt over 40, eller om sommeren. Spørsmålet mitt er derfor om dette også kan være roseca eksem, men er skeptisk da dette kun skjer om vinteren og har heller ingen av de andre tegnene som kviser, blemmer etc. Hendene mine blir også noen ganger rosa, lilla aktig ved veldig lave temperature. Takk for svar, mann 23 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291392-eksem/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jon Langeland, hudlege Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Hei ! Litt vanskeig sørsmål. Det er en kjent sak at de samme er plaget med seborrhe og rosacea og flushing/ rødming / varmefølelse i huden kan være forløper til rosacea. Finnes også mange som har litt mye overflatiske blodkar og lettere får symtomer som du beskriver. Så kan ikke utelukke en viss sammenheng og lett/ tidlig rosacea . Kan hende det er solen og den høye luft fuktigheten som gjør at du er best i Venezuela. Bruk en lotion for å hindre uttørring og Fungoral krem evt vekslende med Dactacort krem for seborrhe. Symptomer fra hender er uvanlig ved evt rosacea. Hilsen Hudlegen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291392-eksem/#findComment-2342601 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.