Gå til innhold

Hva kan jeg reagere på??

Anbefalte innlegg

Gjest usikker jeg

Jeg har i den siste tiden begynt å slite eksem. Jeg har allergi. Går på allergi tabl vår og sommer. Men nå klør jeg ekstremt for tiden. Det er som oftes om natten. I hodebunnen og på 2 fingre. Jeg har kjøpt meg mild shampo, men det hjelper lite. Jeg føler men tett og tørr i hodet/ansiktet. Jeg sliter m en hevelse som kommer og går i pannen. Tunga er sår, m noe belegg innerst. Har tatt sopp test på tunga, den var negativ.

Jeg har ingen dyr, og det røykes ikke inne.

Hva kan dette være?

Jeg bor i et gammelt hus. Holder på å pusse opp badet. Har hatt vannlekasje på kjøkkenet, så det er noe fukt under gulvet.

Kan dette ha noe å si?

Tusen takk for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291407-hva-kan-jeg-reagere-p%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest usikker jeg

Muggsopp?

Tøymykner eller vaskepulver?

Sjampoen?

Tusen takk for svar ;)

Jeg har bytta shampo. Buker en som er mild. Har kjøpt den hos frisør. Men det hjelper lite. Har du noen tips på en som kanskje kan hjelpe? Jeg har også begynt å få fett hår. Noe jeg ikke pleier å ha. Den nye shampoen skal hjelpe mot det.. Men, nei..

Jeg bruker blenda sensitive når jeg vasker klær, men skyllemiddelet er det parfyme i.. Burde kanskje prøve noe nytt der? Blenda der og kanskje??

Det burde jeg ha tenkt på..

Hvordan finner jeg ut om det er muggsopp i huset? Jeg er allergisk mot muggsopp..

Vi har luftfrisker i stua, men når den er på blir jeg små uvel..

Kan det være pga allergien kanskje?..

Gjest pærebrus875

Tusen takk for svar ;)

Jeg har bytta shampo. Buker en som er mild. Har kjøpt den hos frisør. Men det hjelper lite. Har du noen tips på en som kanskje kan hjelpe? Jeg har også begynt å få fett hår. Noe jeg ikke pleier å ha. Den nye shampoen skal hjelpe mot det.. Men, nei..

Jeg bruker blenda sensitive når jeg vasker klær, men skyllemiddelet er det parfyme i.. Burde kanskje prøve noe nytt der? Blenda der og kanskje??

Det burde jeg ha tenkt på..

Hvordan finner jeg ut om det er muggsopp i huset? Jeg er allergisk mot muggsopp..

Vi har luftfrisker i stua, men når den er på blir jeg små uvel..

Kan det være pga allergien kanskje?..

Med luftfrisker mener du sånn lukte-greie? Få det ut, og prøv uten. Vil du ha bedre inneluft, skaff en sånn elektrisk luftrenser (hvis det ikke var en sånn du mente?) som da renser lufta, ikke gir ut lukt. Vi hadde mye støv i gamleleiligheten (vi har 3-4 pcer på i stua..og typen er ikke venn med støvsugeren) og fikk den gamle til foreldrene hans, MYE bedre på noen dager og selv om det ble litt støvete (jeg støvsugde jevnlig fra jeg flytta inn pga jeg fikk veldig tørr hud av alt støvet, tror jeg) så ble jeg ikke tørr mer. Føltes mye bedre å være inne også.

Hvordan vasker du håret? Har ikke hørt at støv/mugg kan ødelegge håret slikt, men det er sikkert mulig. Jeg har veldig stivt og jævlig og tørt hår nå på vinteren (jeg er vokst opp ved kysten og bor nå langt inni østlandsskauen.. er så tørt å kaldt her) men så lenge jeg vasker det (vasker oftest kun med vann!) oftere enn på sommeren, så blir det noe bedre. Skal snart klippe av halvparten så merker jeg vel ikke så mye floker heller pga det blir så uregjerelig.

Mange får flass og eksem i hodet av at de vasker FOR MYE. Håret trenger ikke sjampo hver dag, det er bare tull. Mange har spurt meg hva jeg bruker i håret (på sommeren/våren/høsten da) fordi det er så mykt og glatt som det ser ut, og slikt holder det seg i dagesvis, dusjer jeg dusjer jeg kun håret og har ikke i noe mer.. kanskje du kan prøve det?

Søk på nett etter muggsopp, kanskje du finner noe svar på hvem du må ringe for å få sjekket det? Antisimex? Eller tar de bare større skadedyr, ikke organismer?

Gjest usikker jeg

Med luftfrisker mener du sånn lukte-greie? Få det ut, og prøv uten. Vil du ha bedre inneluft, skaff en sånn elektrisk luftrenser (hvis det ikke var en sånn du mente?) som da renser lufta, ikke gir ut lukt. Vi hadde mye støv i gamleleiligheten (vi har 3-4 pcer på i stua..og typen er ikke venn med støvsugeren) og fikk den gamle til foreldrene hans, MYE bedre på noen dager og selv om det ble litt støvete (jeg støvsugde jevnlig fra jeg flytta inn pga jeg fikk veldig tørr hud av alt støvet, tror jeg) så ble jeg ikke tørr mer. Føltes mye bedre å være inne også.

Hvordan vasker du håret? Har ikke hørt at støv/mugg kan ødelegge håret slikt, men det er sikkert mulig. Jeg har veldig stivt og jævlig og tørt hår nå på vinteren (jeg er vokst opp ved kysten og bor nå langt inni østlandsskauen.. er så tørt å kaldt her) men så lenge jeg vasker det (vasker oftest kun med vann!) oftere enn på sommeren, så blir det noe bedre. Skal snart klippe av halvparten så merker jeg vel ikke så mye floker heller pga det blir så uregjerelig.

Mange får flass og eksem i hodet av at de vasker FOR MYE. Håret trenger ikke sjampo hver dag, det er bare tull. Mange har spurt meg hva jeg bruker i håret (på sommeren/våren/høsten da) fordi det er så mykt og glatt som det ser ut, og slikt holder det seg i dagesvis, dusjer jeg dusjer jeg kun håret og har ikke i noe mer.. kanskje du kan prøve det?

Søk på nett etter muggsopp, kanskje du finner noe svar på hvem du må ringe for å få sjekket det? Antisimex? Eller tar de bare større skadedyr, ikke organismer?

Hei.

Jeg gikk inn på astma og allergi forbundet. Fant noe der som jeg skal undersøke litt om. Jeg vasker ikke håret hver dag. Ca hver3 dag. Men dusjer hver dag.

Det er sånn elektrisk luft frisker vi har i stua. Syns det bare blir mer støv av den. Har tenkt å investere luft fukter, nå vi begynner med ved fyring..

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

Fukt i hus og muggsopp-vekst kan virke uheldig på helsa generelt og om det har noen sammenheng med de andre plagene dine er ikke godt å si.

Jeg synes du bør ta en prat med fastlegen din og samtidig ta en helsesjekk med blodprøver og urinprøve.

Annonse

Gjest usikker jeg

Fukt i hus og muggsopp-vekst kan virke uheldig på helsa generelt og om det har noen sammenheng med de andre plagene dine er ikke godt å si.

Jeg synes du bør ta en prat med fastlegen din og samtidig ta en helsesjekk med blodprøver og urinprøve.

Jeg har tatt urinprøve og mange blodprøver, men ikke noe som ser galt ut, i følge fastlegen..

Hva gjør jeg da?

Jeg klør og klør..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...