Gå til innhold

overvekt og utseende

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er en gutt på 22 år som har skrevet inn til dere før om at jeg la på meg 20 kg raskt etter videregående som jeg gikk ut av i 2002.Jeg gikk opp fra 70 til 90 kog og jeg er 170 cm høy. Nå har jeg klart å gå ned en del kilo men når jeg ser på bilder fra videregående syns jeg at utseende mitt i ansiktet har endra seg veldig. Er dette fordi jeg la på meg 20 kg eller er det sånn jeg ville sett ut i ansiktet i dag også hvis jeg aldri hadde lagt på meg disse 20 kiloene? På forhånd takk for svar

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291443-overvekt-og-utseende/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Jeg kan ikke gi noe sikkert svar i ditt enkelt-tilfelle, men det er mange unge menn som føler at ansiktstrekk blir mer markante og "maskuline" lenge etter at lengdevekst og pubertet er over. Dette kan både ha med behåring å gjøre, eller med at reduksjon i underhudsfett ofte blir mer utpreget utover i 20-årene. Såpass stor vektøkning som du hadde vil synes godt i ansiktet, og når du etterhvert når normalvekten din igjen, så vil ansiktstrekkene gradvis komme tilbake. Håper du fortsatt klarer å gå ned i vekt på en sunn måte; og at hovedmotivasjonen er god helse. Eventuell forbedring av utseendet får være en "premie" som kommer i tillegg. Lykke til videre!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291443-overvekt-og-utseende/#findComment-2342615
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...