Gå til innhold

Hvordan skriver man...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både kafé og café er korrekt, men kafé er nok mest korrekt i forhold til norsk.

Du kan IKKE bruke den andre aksenten!

Skrevet

Når du skriver kafè er uttalen "kafæ". Så aksenten må andre veien. :-)

Skrevet

Når du skriver kafè er uttalen "kafæ". Så aksenten må andre veien. :-)

Alt du vet...

Men kan du oversette "Grannsemd" på sparket, uten juks?

Eg tar tiden fra NÅ!

Skrevet

Alt du vet...

Eg tar tiden fra NÅ!

Hæ? Nabolagsenighet? :o)

Skrevet

Alt du vet...

Eg tar tiden fra NÅ!

Man har da sin skolefransk, må vite ;-)

Skrevet

Nice try! *LOL*

Nju-nårvidsjen ække min sterkeste greie.. :-)

Si hva det er da, si det!

Gjest mandolina
Skrevet

Alt du vet...

Eg tar tiden fra NÅ!

Jeg gjetter på "nøyaktighet"

Skrevet

Det hjelper å ha dansk som morsmål.

Er "Grannsemd" Dansk?

Fortell...

Gjest mandolina
Skrevet

Er "Grannsemd" Dansk?

Fortell...

Nei, det er ikke dansk, men en må være oppfinnsom, for å forstå alle de rare ordene som finnes på norsk, og allerhelst på nynorsk.

Da jeg kom hit for en menneskealder siden, ble jeg fortalt at "jeg elsker deg" heter "eg hugheiler deg av heila mi blodpumpa" og etter den tiden har jeg hatt alle antenner ute for å finne ut hva norske ord betyr.

hilsen

Skrevet

Nei, det er ikke dansk, men en må være oppfinnsom, for å forstå alle de rare ordene som finnes på norsk, og allerhelst på nynorsk.

Da jeg kom hit for en menneskealder siden, ble jeg fortalt at "jeg elsker deg" heter "eg hugheiler deg av heila mi blodpumpa" og etter den tiden har jeg hatt alle antenner ute for å finne ut hva norske ord betyr.

hilsen

Det finnes utrolig mange rare ord (spesielt på nynorsk), det burde vært ett eget Forum her inne for dette.

''Da jeg kom hit for en menneskealder siden, ble jeg fortalt at "jeg elsker deg" heter "eg hugheiler deg av heila mi blodpumpa" og etter den tiden har jeg hatt alle antenner ute for å finne ut hva norske ord betyr.''

Sa du èn menneskealder siden???

"eg hugheilar deg av heila mi blodpumpa" betyr, "jeg liker deg så godt, at jeg har fått ståkuk"

Litt grov, men sannheten må frem! :-)

Gjest mandolina
Skrevet

Det finnes utrolig mange rare ord (spesielt på nynorsk), det burde vært ett eget Forum her inne for dette.

''Da jeg kom hit for en menneskealder siden, ble jeg fortalt at "jeg elsker deg" heter "eg hugheiler deg av heila mi blodpumpa" og etter den tiden har jeg hatt alle antenner ute for å finne ut hva norske ord betyr.''

"eg hugheilar deg av heila mi blodpumpa" betyr, "jeg liker deg så godt, at jeg har fått ståkuk"

Det der er et godt eksempel på hvor viktig det er å kjenne språket godt, både nynorsk, bokmål og dansk.

Skrevet

''"eg hugheilar deg av heila mi blodpumpa" betyr, "jeg liker deg så godt, at jeg har fått ståkuk"

Litt grov, men sannheten må frem! :-)''

Oi! Det har jeg aldri tenkt på!

I min pure ungdom hørte jeg det litt annerledes, men blodpumpa var likevel med, og jeg har hele tiden lagt til grunn at det bare skulle bety 'hjertet'! *S*

Dette ble sagt. "Eg elskar deg av heile mi hoppande blodpumpe og ynskjer å trynsleikje etarholet ditt."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...