Gjest stopp Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Har begynt på kuren,og er nå på dag 3.......noen andre som har gått/går på denne .........hvilken dag satte dere som røykestopp dag? har satt dag 10 jeg.....siden jeg da uansett skal oppholde meg på ett sted der det ikke er lov å røyke/har røyklukt på klærne Så ønsker jeg jo ikke å gå opp i vekt da........noen gode forslag til hvordan man løser den biten.....finnes det noen piller man kan ta for å dempe appetitten(har i utgangspunktet ikke stor appetitt på mat,men kan vel få det nå)......og kan de tas samtidig med champix 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291501-champix/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 ''Har begynt på kuren,og er nå på dag 3.......noen andre som har gått/går på denne .........hvilken dag satte dere som røykestopp dag? har satt dag 10 jeg.....'' Jeg har hatt en slik kur. Jeg satte dag 8 som slutt dag. Du gjør lurt i å ta den dagen du har bestemt. ''Så ønsker jeg jo ikke å gå opp i vekt da........noen gode forslag til hvordan man løser den biten.....finnes det noen piller man kan ta for å dempe appetitten(har i utgangspunktet ikke stor appetitt på mat,men kan vel få det nå)......og kan de tas samtidig med champix'' Det du bør ha i bakhodet er at vekten kan gå opp selv om du spiser som før. Du bør legg inn noen trening eller gå-turer i løpet av uka. Dersom du allerede gjør det så bør du nok øke den biten. Jeg kjenner ikke til hvilke piller som er bra å bruke. Hør på helsekost kanskje? Ønsker deg all hell og lykke, og viljestyrke. Husk, du prøver ikke å slutte, du slutter At jeg røyker enda vil ikke bety at du gjør det når du er ferdig. De er fantastiske de pillene, jeg klarte bare ikke kutte den ene røyken til dagen....Nå venter jeg på at min kjære skal ta i bruk sin resept på dem slik at vi kan gjøre det sammen. Da vil jeg også lese røykeboken (Allen Carr) samtidig. Har ikke kombinert dem før, men begge er fornuftige valg, og sikkert bra sammen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291501-champix/#findComment-2341776 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest stopp Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 ''Har begynt på kuren,og er nå på dag 3.......noen andre som har gått/går på denne .........hvilken dag satte dere som røykestopp dag? har satt dag 10 jeg.....'' Jeg har hatt en slik kur. Jeg satte dag 8 som slutt dag. Du gjør lurt i å ta den dagen du har bestemt. ''Så ønsker jeg jo ikke å gå opp i vekt da........noen gode forslag til hvordan man løser den biten.....finnes det noen piller man kan ta for å dempe appetitten(har i utgangspunktet ikke stor appetitt på mat,men kan vel få det nå)......og kan de tas samtidig med champix'' Det du bør ha i bakhodet er at vekten kan gå opp selv om du spiser som før. Du bør legg inn noen trening eller gå-turer i løpet av uka. Dersom du allerede gjør det så bør du nok øke den biten. Jeg kjenner ikke til hvilke piller som er bra å bruke. Hør på helsekost kanskje? Ønsker deg all hell og lykke, og viljestyrke. Husk, du prøver ikke å slutte, du slutter At jeg røyker enda vil ikke bety at du gjør det når du er ferdig. De er fantastiske de pillene, jeg klarte bare ikke kutte den ene røyken til dagen....Nå venter jeg på at min kjære skal ta i bruk sin resept på dem slik at vi kan gjøre det sammen. Da vil jeg også lese røykeboken (Allen Carr) samtidig. Har ikke kombinert dem før, men begge er fornuftige valg, og sikkert bra sammen. Jepp jeg slutter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skal nemlig innlegges på spesialsykehus med ungen....og der er det ikke lov å røyke.....eller ha røyklukt på klærne.... Har røkt 2-3 røyker i dag.....så virkning og bivirkninger merkes godt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291501-champix/#findComment-2343390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 21. november 2007 Del Skrevet 21. november 2007 Jepp jeg slutter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Skal nemlig innlegges på spesialsykehus med ungen....og der er det ikke lov å røyke.....eller ha røyklukt på klærne.... Har røkt 2-3 røyker i dag.....så virkning og bivirkninger merkes godt Du er superflink!!! Det deiligste er jo å slippe det stresset som røyksuget gir deg. Men som en god nr 2 så er det mye penger spart også. Jeg handlet masse klær og annet gøy i min nesten-røykfrie periode Lykke til med barnet ditt da!! Og med røyken. Du klarer det og jeg misunner deg, men unner deg. hehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291501-champix/#findComment-2343531 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slappo Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Du er superflink!!! Det deiligste er jo å slippe det stresset som røyksuget gir deg. Men som en god nr 2 så er det mye penger spart også. Jeg handlet masse klær og annet gøy i min nesten-røykfrie periode Lykke til med barnet ditt da!! Og med røyken. Du klarer det og jeg misunner deg, men unner deg. hehe eg har skulla slutta for 2 uker siden ,,har gått på champix var røykfri 4 dager begynte på di igjen fordi eg viste at eg ville sprekka..men klare ikke slutta helt..røyke 2 til 3 for dagen..var stor røyker 30/35 før.har sterk astma og havnet på sykehuset så eg burde sluttet helt!!.men klare liksom ikke det siste skritte.å vekta har økt med 6 kilo ,noe som slite . blir deppa av det !!for eg var over vektig fra før..hadde slanket vekk 10 kilo på vekt klubben før den champixen,,så eg er snart oppe i den samme vekta..så pengene det kostet i vekttkubben nesten 1000 for 6 mnd,,føler di er borkastet nå..må snart kjøpe ny garderobe,,så er det noen som har gode råd,,, så tar eg imot med glede, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291501-champix/#findComment-2353722 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 eg har skulla slutta for 2 uker siden ,,har gått på champix var røykfri 4 dager begynte på di igjen fordi eg viste at eg ville sprekka..men klare ikke slutta helt..røyke 2 til 3 for dagen..var stor røyker 30/35 før.har sterk astma og havnet på sykehuset så eg burde sluttet helt!!.men klare liksom ikke det siste skritte.å vekta har økt med 6 kilo ,noe som slite . blir deppa av det !!for eg var over vektig fra før..hadde slanket vekk 10 kilo på vekt klubben før den champixen,,så eg er snart oppe i den samme vekta..så pengene det kostet i vekttkubben nesten 1000 for 6 mnd,,føler di er borkastet nå..må snart kjøpe ny garderobe,,så er det noen som har gode råd,,, så tar eg imot med glede, ''røyke 2 til 3 for dagen..var stor røyker 30/35 før'' Hei du, du er jo kjempeflink!! Det er en god begynnelse. Har du noen mulighet for å få hypnose der du bor? Det har jeg hørt at er veldig bra sammen med champix. Den kan brukes for å endre tankegang og behov. Dvs hjelp til både vekt og røykestopp. Prøv å se på deg selv "ovenfra". Se hvor viktig det er at personen du ser _må_ slutte/endre seg. Endre tankene fra "jeg er så stor og overvektig" til "jeg er så fin og fornuftig i matveien" Dette må du si til deg selv. Samme med røyken. prøv å endre "jeg klarer ikke slutte" til "jeg er ferdig med røyken". Hver gang du tenker FEIL så si det rikige høyt til deg selv. Ja det er lett for meg å si... Men jeg vet at det kan hjelpe til riktig retning. Har hjulpet meg på andre måter. Har du samboer eller foreldre som røyker, så si at det hadde vært greit med samarbeid...... Jeg venter på at min mann skal få hentet champix selv. For røyken trenger virkelig ingen av oss. Ring røyketelefonen for tips, spør legen om oppfølgingshjelp mens du går på pillen. Spør han om hypnotisør, det kan jo være han har en på lur? Ønsker deg lykke til. Finn deg selv og si at du ikke prøver å slutte, men at du slutter!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291501-champix/#findComment-2354283 Del på andre sider Flere delingsvalg…
slappo Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 ''røyke 2 til 3 for dagen..var stor røyker 30/35 før'' Hei du, du er jo kjempeflink!! Det er en god begynnelse. Har du noen mulighet for å få hypnose der du bor? Det har jeg hørt at er veldig bra sammen med champix. Den kan brukes for å endre tankegang og behov. Dvs hjelp til både vekt og røykestopp. Prøv å se på deg selv "ovenfra". Se hvor viktig det er at personen du ser _må_ slutte/endre seg. Endre tankene fra "jeg er så stor og overvektig" til "jeg er så fin og fornuftig i matveien" Dette må du si til deg selv. Samme med røyken. prøv å endre "jeg klarer ikke slutte" til "jeg er ferdig med røyken". Hver gang du tenker FEIL så si det rikige høyt til deg selv. Ja det er lett for meg å si... Men jeg vet at det kan hjelpe til riktig retning. Har hjulpet meg på andre måter. Har du samboer eller foreldre som røyker, så si at det hadde vært greit med samarbeid...... Jeg venter på at min mann skal få hentet champix selv. For røyken trenger virkelig ingen av oss. Ring røyketelefonen for tips, spør legen om oppfølgingshjelp mens du går på pillen. Spør han om hypnotisør, det kan jo være han har en på lur? Ønsker deg lykke til. Finn deg selv og si at du ikke prøver å slutte, men at du slutter!! takk for svaret,,har røkt 2 idag og ..dårlig samvittighet har eg og ,,men har sett annonse angående hypnose ,,kansje en ide det,,når det gjeller vekta også,,trener gjør eg 1 timeen gang i uka med andre lunge syke,,så trener eg en god del heima ,så litt blir det,,så skal eg begynne i svømmehall en time i uka ,så håper eg det hjelper på også...er av den sorten som legger fort på meg ,(familie svakhet) spesielt etter vi har fått barn,,,sånn er det bare,,men skal stå på videre!! ønsker dere lykke til videre også, :=) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291501-champix/#findComment-2354574 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 takk for svaret,,har røkt 2 idag og ..dårlig samvittighet har eg og ,,men har sett annonse angående hypnose ,,kansje en ide det,,når det gjeller vekta også,,trener gjør eg 1 timeen gang i uka med andre lunge syke,,så trener eg en god del heima ,så litt blir det,,så skal eg begynne i svømmehall en time i uka ,så håper eg det hjelper på også...er av den sorten som legger fort på meg ,(familie svakhet) spesielt etter vi har fått barn,,,sånn er det bare,,men skal stå på videre!! ønsker dere lykke til videre også, :=) tvi tvi! Takk skal du ha 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291501-champix/#findComment-2354579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.