Gå til innhold

Smerter ved samleie

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg_undrer_2007

Hei. Jeg er en mann på 38 som er gift med en dame på 40. Hun har noe nedsunket livmorhals og har tidligere fått behandling for celleforandringer i livmorhalsen. Hun har gjennomgått 3 fødsler (ett barn på 6, tvillinger på 3,5 år). Hun bruker spiral. Jeg kjenner smerter når vi har "dypt samleie". Det virker som om jeg støter på metall der inne. Tror det kan være spiralen eller tråden ned fra spiralen, men er ikke sikre. Er dette et kjent problem? Er det noe å gjøre med? Dette har oppstått etter spiralen ble satt inn, evt etter siste fødsel. Min kone har ikke smerter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291657-smerter-ved-samleie/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Normalt kjennes tråden fra spiralen ikke av mannen, men selve spiralen kan ha sklidd ned i livmorhalsen og stikke litt ut av mormunnsåpningen, og det kan kjennes ubehagelig. Med en slik lokalisasjon er spiralen også mindre sikker, så din kone bør få en sjekk. Hvis spiralen sitter normalt, kan legen forsøke å klippe tråden så kort at den ikke kommer til syne. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291657-smerter-ved-samleie/#findComment-2343929
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...