Gå til innhold

Anal sex - bakterieinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest prikk prikk prikk..

Hei. Jeg og kjæresten min har prøvd anal sex noen ganger nå, men så kom jeg til å tenke på om anal sex kan føre til infeksjoner for meg eller hun, eller begge to? Vi har ikke pleid å bruke kondom, men har pleid å fjerne eventuell avføring før overgang til vanlig samleie. Jeg går alltid i dusjen og vasker meg grundig etter akten. Er det da sjanse for at vi kan bli utsatt for en bakterieinfeksjon? Hvis ja: finnes det noen annen, enkel løsning for å unngå dette uten å måtte ta i bruk kondom? Dersom det skulle vise seg at det har dannet seg en infeksjon, hva skal man gjøre da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291684-anal-sex-bakterieinfeksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

''men har pleid å fjerne eventuell avføring før overgang til vanlig samleie. ''

Det høres ikke ut som en voldsomt antiseptisk metode dette her... "fjerne avføring"... *usj*

''Jeg går alltid i dusjen og vasker meg grundig etter akten.''

Fint for deg, men da er det i grunnen i seneste laget for dama di.

''Er det da sjanse for at vi kan bli utsatt for en bakterieinfeksjon?''

Absolutt, særlig for henne.

'' Hvis ja: finnes det noen annen, enkel løsning for å unngå dette uten å måtte ta i bruk kondom?''

Vet ikke, men antar at alternativet da vil være grundig vask (dusj?) før dere går over til vaginalt samleie. Det spørs om det da ikke er like greit med kondom....

''Dersom det skulle vise seg at det har dannet seg en infeksjon, hva skal man gjøre da?''

Mitt råtips ville være å kontakte fastlegen.

Annonse

Annonse

Gjest analsex er veldig vanlig

Så forbannet mye barnslig "ææææsjjjj" du har fått i denne tråden du. *rister på hue av en haug wannabegrownups*

Du må ikke ha kondom på, selv om det er anbefalt. Det viktigste er at du vasker deg godt før dere går over til vaginalt samleie igjen.

Som regel så kommer det ikke noe avføring under et analt samleie, avføringen ligger langt oppe i tarmen. Tarmen har dog en liten knekk et lite stykke oppe og der kan det noen ganger ligge igjen litt avføring og det er fra den plassen det kommer litt, som regel, hvis det kommer noe under samleie.

Tarmen er - selv om den er "ren" - alikavel fylt av bakterier, så det er som sakt veldig viktig å vaske seg før en går over til vaginalt samleie.

Jenta di kan kanskje også dra over seg med en klut når du vasker deg, i tilfelle litt har lekket som da kan bli dratt med inn i skjeden igjen siden. Og så er det vel mer koselig å vaske seg sammen :)

Infeksjoner en kan få må behandles hos lege.( infeksjon, blærekatarr, nyrebekkenbet. ) Det er ikke veldig store sjangser for deg å få noe med mindre du har sår på penis. Bare sørg for å holde god hygiene.

Jenta di er den mest utsatte. Men det er ingen grunn til at det ikke kan gå helt bra hvis dere som sakt følger vanlig og hensynsfull hygiene og behandling.

Jeg har hørt at man kan bli steril av å få bakterier fra anus til vagina..Stemmer dette?

Og noen sier man kan bli steril om man vasker seg med vanlig såpe nedentil...True/false?

Jeg har hørt at man kan bli gravid hvis man lukter på trusa til noen som har hatt sex. Stemmer det?

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1195679919' post='3726193]

Du bør gå på kurs i personlig hygiene, og prevensjon, før du viderutvikler sexlivet.

En tur innom legen kan ikke skade.

En som snakker om prevensjon i fobindelse med analsex bør ikke åpne kjeften om hvilke "kurs" andre bør gå på...

Dagens kjøreregel:

Du kan gå direkte fra ener'n til toer'n men _aldri_ motsatt! Hun risikerer en forjævlig infeksjon med påfølgende tur til sykehuset. Det er obligatorisk med grundig rengjøring mellom disse to aktene.

Har jeg hørt fra en kompis. Jeg vet selvsagt nesten ikke hva analsex er for noe, og dette er IKKE noe jeg har erfaring med selv. Det var ikke meg som var med på sykehuset den gangen, selv om det kanskje lignet litt. Dette er ondsinnede rykter som er satt ut av mine fiender!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...