Gå til innhold

Menstruasjonsforstyrrelser og hårvekst

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en kvinne/ jente på 22 år som sliter veldig med uregelmessig menstruasjon og kraftig hårvekst. Fikk min første menstruasjon etter fylte 16 år, og siden har den egentlig vært ganske så uregelmessig, men aldri mer enn 3- 4 måneders mellomrom. I tillegg, og det som kanskje er mitt største problem har jeg veldig mørk, kraftig og utbredt hårvekst. Jeg har hår i ansiktet, nakke, en del på skuldre, rundt navlen, rompe, for- og bakside av lår og legger. Ja til og med sorte, stive hår på tærne.... Kan jeg ha en hormonforstyrrelse? Kan dette skyldes sosiale faktorer som stress? Jeg sliter veldig med selvtillitten pga av dette, noe som igjen går ut over det sosiale aspektet i livet mitt... håper på svar!

Fortsetter under...

Hei!

Det kan høres ut som om du har en hormonforstyrrelse ja. Jeg har selv hatt uregelmessige blødninger, som har blitt større etter som årene har gått. Jeg har ikke mye hårvekst rundtomkring, men har noen enkelthår på ryggen, og på haka. Har fått diagnosen PCO-S. Dette kan du lese mer om på nettet, feks

http://www.babyverden.no/templates/Article____7067.aspx

Tilstanden kan behandles, du må ikke leve med dette!

Stikk til en lege og få henvisning til gynekolog, så får du fort svar på hva som feiler, og hva som er riktig behandling for deg. Jeg tror det er smart å få det behandlet så tidlig som mulig. Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...