Gå til innhold

Et vanskelig tannhelseproblem,m. smerter

Anbefalte innlegg

Har vært så dum å ikke gå til tannlegen på tre år.

Har aldri tidligere hatt problemer med tennene mine,men er nå 38 år, så det kommer vel før eller senere.

Grunnen til at jeg ikke har gått er at jeg har innbilt meg at jeghar så sterke tenner, og så har jeg hatt en fødsel og ammet lenge, og tenkte det sikkert kom tilå gå bra, å vente såpass lenge.

Har alldri tidligere hatt langvarige smerter etter å ha borret og fylt.

Problemet nå er at jeg hadde noen dype fyllinger helt inn til nervene.

Den ene tannen har jeg nå fått rotfylt, etter intense smerter over lengre tid.

Så trodde jeg det var over, men etter noen dager begynte smertene på igjen.

Dette er lokalisert på høyre side av kjeven, og jeg greier ikke lokalisere om det gjelder en spesiell tann.

Det er tatt røntgenbilder, som viser et par tenner som er fylt like på grensa til nervene.

Tannlegen har ikke lyst å begynne å ta opp noen fylling, fordi han heller ikke vet sikkert hvilken tann det gjelder.

Smertene kommer og går, og jeg våkner ofte på natten , og må ta smertestillende.

De er i perioder på døgnet.

Har nå gått på ibux og paraset i ca to mnd., og har nå etter en ny tannlegtime diskutert videre hva som må gjøres.

Han kom frem til at jeg nå får en antibiotikakur, for å dempe smertene, en stund til, slik at jeg får mer tid til å bli helt sikker på hvor smertene kommer fra.

Rotfyllingen ser helt fin ut, men det kan av og til være igjen noen bakterier der også som kan være utløsende .

Tannlegen synes dette er et veldig vanskelig tilfelle, og jeg hadde heller aldri trodd at det skulle bli så vanskelig.

Er det noen som har hatt lignende erfaringer etter å ha hatt dype fyllinger?

Og som kan ha en anelse om hva dette kan være?

Høres det fornuftig ut å avvvente dette enda lenger, for å evnt. se om det kan gå over?

Det er jo ganske nye fyllinger dette her, og kan det være at de trenger enda mer tid på seg til å roe seg ned?

Jeg ønsker å prøve alt for å komme til en løsning på dette, hører om noen som går med kroniske smerter i mange år, og tanken på dette er ikke til å holde ut.

Min tannlege er spesialist på rotfylling, men det finnes kanskje andre som er enda mer spesialiserte innefor smerteproblematikk i tannnervene?

Håper noen har noen råd og innspill.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/291722-et-vanskelig-tannhelseproblemm-smerter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her må du stole på tannlegen, spesialister i rotffylling er de beste til å uttale seg i slike tilfeller.

Dersom du har skikkelig vondt kan noen ganger smerten økes ved varmt og lindres ved kaldt. Dersom en av tennene dine blir bedre når du legger på f eks en isbit, vet du med relativ sikkerhet hvilken tann som er årsak til problemet, og den kan da rotfylles.

Jeg hadde et par tenner med dype fyllinger jeg hadde vondt i. Valgte å rotfylle og de er smertefri nå. Tannlegen var også veldig i tvil fordi han ikke forsto hvorfor jeg hadde vondt og røntgenbildene var fine.Men for meg funket det ihvertfall og rotfylle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...