Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Gamlemor på Elverum calling igjen...:o - :) Inatt havna jeg inn på sjukhuset med blødning og kraftige kynnere. Etterat du svarte at jeg burde be dem evt. vurdere innleggelse, så tok da i alle fall en overlege meg på alvor. Men det som denne legen mente kunne ha gjort utslaget, var at jeg hadde et trykk på 190 /125 ! Stemmer det at det høye blodtrykket kan provosere fram både sterkere kynnere, og blødnings-tendens ? Jeg får nå intravenøst riedempende midler, samt blodfor-tynnende/vanndrivende middel, OG Ringer ifall de må operere på kort varsel. Dessuten et middel som skal modne lungene til gutten jeg bærer. Håper ikke de må operere i en fart, men en spesialist fra nyfødtavdelinga overvar UL som ble tatt klokka tre nå på morgenen.Og ifølge ham har Gutten min det overraskende bra, men de prøver altså også å "modne" lungene hans nå, av samme grunn. Alt dette nye som kommer til denne gangen,- diabetes, høyt BT, veldig tidlige og sterke kynnere, en baby som vokser litt mye - fremdeles...det skremmer meg litt. Og så på toppen av alt sammen, så mistet jeg babyen - sønnen min - bare 3 timer gammel sist jeg var gravid.. også den gangen av placentaruptur !Skulle jeg behøve å føle meg bare 2 mm stor overfor alle de høye herrer ? Egentlig synes jeg det er ille at man skal måtte bli helt på kanten av en ny prematurfødsel, før det reageres. Skal det være nødvendig ? Især på min bakgrunn ?

Den legen jeg traff tirsdag, som jeg nevnte, hadde jo rett, viste det seg - men jeg synes ikke det er godt nok å bare slenge ut noe sånt, uten å iallfall utdype LITT ? Selvom de caller på ham, akkurat da.(Du skal slippe å svare på det der..)

Nå får jeg altså så mange medisiner, at jeg blir sjuk av noe av det. Skjelver som et aspeløv her jeg ligger, fryser og svetter så det renner. Og brekker meg flere ganger i timen. Får valium for å få sove litt. Men jeg er iallfall på rett sted nå.

Hilsen fra en for anledningen litt oppgitt

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29185-b%C3%B8r-det-v%C3%A6re-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det var skjönt att höra att du har fått behandling , men jag förstår att detta inte var vad du hade tänkt dig denna gången. Jag har faktiskt inte hört att ett förhögt blodtryck skulle kunna ge kynnere. Det kan ju ge många andra symptom när man har utvecklat en preeklampsi. Jag är glad att du är under ständig uppsikt och att du får den behandling som du nu behöver. Har stor förståelse för att du kjänner oro och frustration över denna situation, men det är antagligen inte mycket som du kan gjöra nu, mera än att ta det helt med ro och lyssna på doktorerna råd. Jag önskar dig lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...