anndreas Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei Jeg er 21år gammel gutt som virkelig trenger noen og lytte til meg. For og gi oversikt over de sexuelle partnerene mine så hadde jeg ubeskyttet sex med en jente ifjord september(dette var på ferie og har ikke kontakt med hun lengre), før dette hadde jeg sjekket meg for alt og hadde ingenting og ingen synlige symptomer hadde også vært i et forhold over 1år der vi begge sjekket oss. Jeg gikk på helsesjekk i november og sjekket meg for klamydia og blodprøve, jeg hadde heller ikke noen "symptomer" på denne tiden. Etter dette hadde jeg ubeskyttet sex flere ganger med en i februar mnd. I mars/april la jeg merke til en liten hvitgrå prikk/lymfeknute aktig sak på strengen under penis hodet("innerst", nermest penishodet men på selve strengen) . Jeg var på den tiden bortreist på jobb og hadde Ingen mulighet/tillgjengelig helse sjekk på 2mnd. Jeg fortalte hun dette og hun dro og sjekket seg hos gynekylog for kjønnsykdommer og alt var fint....... Etter kort tid forsvant denne "tingen" og etter og ha lest diverse på internett så antok jeg at dette bare var en lymfeknute som jeg har forstått er vanlig for en i min alder, og fortalte hun også dette så hun fikk "puste ut".(jeg er venn med hun og er i gjevnlig kontakt med hun og hun har vært i et fast forhold siden mai, og jeg VET denne jenten hadde fortalt meg om hun hadde oppdaget noe) Så utifra sjekken hennes og sjekken min i november antok jeg alt var "fint........ De siste 3mnd har jeg vært i et fast forhold, og nå har denne "saken" dukket opp på samme sted på strengen igjen(et halvt år senere), noen dager er den mer synlig en andre. Det er tydelig en klump som er rund og litt hard kanskje. Jeg har sett på flere hundre bilder på nettet av kjønnsvorter, og jeg finner ingenting som ligner spesifikt på det jeg har. Jeg vet jeg må dra til fastlege/helsesenter. Men jeg er UTROLIG nervøs,redd og lei meg. Jeg elsker jenten jeg er sammen med nå, så dette går ut over "nærvene" mine med tanke på hva jeg kan ha påført henne. Hva antar du? Hvilken muligheter er det. Vist det er kjønnsvorte, har jeg da smittet partneren min for resten av livet? Har jeg kjønnsvorter, vil det da si jeg/den nye partneren min aldrig kan ha ubesykttet sex med fremtidige partnere? Vil jeg i fremtiden få flere vorter/utbrudd? Er det en kur for og fjerne dette? Jeg må bare vite litt hva jeg og partneren min evt har i "vente". Jeg har klart og fortelle hun det enda, jeg er utrolig redd og leimeg. Håper med hele mitt hjerte dere kan gi meg et godt svar... Mvh Skjelvendes nærvøs gutt =( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291863-prikkklumplymfeknute/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 23. november 2007 Del Skrevet 23. november 2007 Hei, Jeg har selvfolgelig ingen mulighet til a stille en diagnose paa din klump. Det ville vaert uansvarlig av meg uten aa ha undersoekt deg. Men jeg kan i alle fall tenke litt hoeyt og gi deg en vurdering hva dette kan vaere. Jeg vil ganske raskt utelukke baktereieinfeksjoner. Ingen av de jeg kjenner ser slik ut som du beskriver. Heller ikke sopp er noe spesielt sannsynlig. Du er inne paa kjoennsvorter selv og jeg synes at det er en ganske naerliggende tanke. Kjoennsvorter er foraarsaket av et vrus som heter papillomavirus. Det er ganske vanlig,dekan overfoeres med sex, men ogsaa med andre kontaker. De kan komme og gaa, og det er mange av oss som gaar rundt med slike virus uten aa ha sympomer. Naar symptomene er borte er det ikke farle for overfoering av infeksjon. Hvis det er plagsom er det mulig aa behandle med et stoff som heter podofilin. Dette maa forskrives av lege. Det er ingen farlig tilstand og du kan slappe av. Men det kan vaere en tanke aa vise det til en lege som eventuelt kan avgjoere om det er noedvendig med behandlng . (sorry for de rare tegnene, jeg skriver paa en PC med engelsk tastatur) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/291863-prikkklumplymfeknute/#findComment-2345817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.