Gjest Shira :o) Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Ok, da... Det er greit! Jeg må ha riskrem fordi det har vi hatt hver jul siden "alltid", men fruktsalat høres friskt og godt ut. Det passer nok etter en god julemiddag det også! Vi har også alltid hatt det, men jeg har jo ikke noe forhold til den, siden jeg ikke har spist krem på nærmere 20 år. Sambo hadde ikke noe i mot at jeg kuttet den. I år skal vi være hos mamma, godt mulig at det er riskrem da. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Ikke riskrem juleaften? Går det an? Riskrem som er så godt.*sjokkert* Men julemiddagen er ganske mektig, så det er vanskelig å få spist nok riskrem etterpå. Fruktsalat er kanskje ikke så dumt, friskt og godt etter ribba og pølsene. Men jeg vet noen som ville protestert iherdig og boikottet hele julefeiringa, så det er nok ikke verdt å prøve. He he, jeg sjokker visstnok her ja ;o) Jeg har som sagt ikke noe forhold til riskrem siden jeg ikke kan spise det. Hadde det vært ønske om det når jeg lager jul, hadde jeg laget, men alle vil ha fruktsalaten min. Riskrem kommer som oftes på bordet i løpet av romjula da. Mange i familien min har krevd riskrem, men allikevel har de spist mest av min fruktsalat ;o) 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1195986648' post='3729365] Vi har også alltid hatt det, men jeg har jo ikke noe forhold til den, siden jeg ikke har spist krem på nærmere 20 år. Sambo hadde ikke noe i mot at jeg kuttet den. I år skal vi være hos mamma, godt mulig at det er riskrem da. Hva har du i fruktsalaten din? 0 Siter
Orio Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1195986811' post='3729367] He he, jeg sjokker visstnok her ja ;o) Jeg har som sagt ikke noe forhold til riskrem siden jeg ikke kan spise det. Hadde det vært ønske om det når jeg lager jul, hadde jeg laget, men alle vil ha fruktsalaten min. Riskrem kommer som oftes på bordet i løpet av romjula da. Mange i familien min har krevd riskrem, men allikevel har de spist mest av min fruktsalat ;o) Jeg hadde nok gjort det samme. Riskrem etter ribbe blir litt tungt, fruktsalat hadde passet bedre. Så kunne riskremen vært egen middag en annen dag i jula (i alle fall for noen i familien). Blir like sjokkert hvert år når mamma antyder å droppe marsipangrisene (sånne store, vet du), men når jeg først får den kommer jeg alltid til at noe annet julegodt hadde vært bedre. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Hva har du i fruktsalaten din? Det meste, med unntak ananas, for det liker jeg ikke! ;o) Epler (røde og grønne), pærer, druer (røde og grønne), banan, mandarin/appelsin, kiwi, ja det jeg har lyst på når jeg er på butikken. Så har jeg oppi sitronbrus (slik at frukten ikke skal bli stygg), tropisk nektar juice, litt lysholmer eller mozell. Serverer med en god vaniljeis til, den Møvenpick er knallgod (laget på ekte vanilje). 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde nok gjort det samme. Riskrem etter ribbe blir litt tungt, fruktsalat hadde passet bedre. Så kunne riskremen vært egen middag en annen dag i jula (i alle fall for noen i familien). Blir like sjokkert hvert år når mamma antyder å droppe marsipangrisene (sånne store, vet du), men når jeg først får den kommer jeg alltid til at noe annet julegodt hadde vært bedre. Går på vane og tradisjon. Jeg har også noen ting jeg bare skal ha, men så igrunnen kunne jeg egentlig tenkt meg noe annet. Det er spesielt når jeg er hjemme hos mamma, da må alt være som det pleier ;o) Jeg måtte ringe i går for å sjekke at hun hadde kjøpt rett type pinnekjøtt. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1195987624' post='3729377] Det meste, med unntak ananas, for det liker jeg ikke! ;o) Epler (røde og grønne), pærer, druer (røde og grønne), banan, mandarin/appelsin, kiwi, ja det jeg har lyst på når jeg er på butikken. Så har jeg oppi sitronbrus (slik at frukten ikke skal bli stygg), tropisk nektar juice, litt lysholmer eller mozell. Serverer med en god vaniljeis til, den Møvenpick er knallgod (laget på ekte vanilje). Det høres godt ut! (Men jeg tåler ikke epler, pærer og kiwi..) 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Det høres godt ut! (Men jeg tåler ikke epler, pærer og kiwi..) Du kutter du det, og har oppi det som du tåler ) 0 Siter
birdie Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Riskrem med rød saus, ja - fast tradisjon. 0 Siter
hare1365380455 Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1195989609' post='3729397] Du kutter du det, og har oppi det som du tåler ) Ja, det skal vi jammen ha en gang. Men bare ikke på julaften! 0 Siter
Babette Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Jeg har tenkt å slå til med pannacotta, servert med saus av varme, knuste jordbær. Falt helt for denne desserten på ferie i sommer, og den er ikke mektig. For de som ikke vet hva pannacotta er: Det er omtrent det samme som fløterand. Stivpisket krem smakes til med vanilje og tilsettes gealtin for å stivne til en pudding. Smaker også nydelig med fruktsalat til. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 ''Riskrem (kald) med mandel og rød saus (bringebær/jordbær).'' Finnes det noen som presterer å servere varm riskrem? Somehow ser jeg ikke for meg at varm grøt blandet med stivpisket fløte blir noen stor sukksess... Uææææh ''Finnes det noen som presterer å servere varm riskrem?'' Eg kan ikkje dokumentere det, men det skulle ikkje forundre meg, jammen er det endel merkelige skruer her til lands. :-) 0 Siter
Babette Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Min kjære er vant med multekrem og krumkaker, men har hatt riskrem noen ganger. Jeg synes multekrem er litt godt, men egentlig alt for mektig og søtt. Men har dere risengrynsgrøt med mandel i midt på dagen på julaften, og likevel riskrem til dessert om kvelden? 0 Siter
Orio Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 [quote name=Shira )' timestamp='1195987748' post='3729378] Går på vane og tradisjon. Jeg har også noen ting jeg bare skal ha, men så igrunnen kunne jeg egentlig tenkt meg noe annet. Det er spesielt når jeg er hjemme hos mamma, da må alt være som det pleier ;o) Jeg måtte ringe i går for å sjekke at hun hadde kjøpt rett type pinnekjøtt. Jeg er ørlite grann ekstrem på det området. Hver jul må jo være lik den forrige (som igjen må være lik den forrige, osv.) Det gjelder selvfølgelig også småkakene. Det var alltid de samme, så lenge jeg kan huske. Men så var det særlig en type som ikke var så veldig populær, det ble spist mindre av den for hvert år som gikk. Jeg sto på mitt og bakte den hver eneste jul. Siste julen jeg bakte dem var det vel omtrent ti år siden det var blitt spist noe av dem. Men nå, etter noen års pause, er de igjen etterspurt. 0 Siter
tzatziki1365380058 Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 *Humrer* Riskremen skal være kald, men sausen skal være varm. ) Hmmmm - skeptisk (til varm saus....) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Mens mormor levde hadde vi hjemmelaga karamellpudding. Husker ikke hva vi har hatt de siste par åra. Jeg lagde Creme Catalana et år, det er godt. http://www.nrk.no/magasin/tidlig/1.1750771 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 Men har dere risengrynsgrøt med mandel i midt på dagen på julaften, og likevel riskrem til dessert om kvelden? Det med risgrøt med mandel på dagen har jeg aldri skjønt. Det er jo ganske mektig, og etterpå skal man ha julemiddag? Da hadde jeg aldri orket julematen. 0 Siter
Sofline Skrevet 25. november 2007 Forfatter Skrevet 25. november 2007 Jeg trodde ikke det var mulig å bli så dårlig av fett, men ser ut som det er det, ja... Forøvrig synes jeg det er påfallende mange som dør 1.juledag (godt voksne mennesker), og det er ikke tull engang :-/ Oi, litt skremmende... 0 Siter
Gjest girasol Skrevet 25. november 2007 Skrevet 25. november 2007 "Englelappskaus". Dvs.hjemmelaga fruktsalat med krem. Nam, nam 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.