Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei,

et spørsmål har vært debattert på gravide-forumet, med ulike svar fra ulike aktører. Siden det er aktuelt for meg er det greit å få et skikkelig svar fra en av dere :o)

Jeg skal til kontroll i neste uke, er da i uke 18. Kontrollen er først på ettermiddagen. Skal jeg ta med morgenurin, og kan den i så tilfelle oppbevares i romtemperatur hele dagen? Eller kan jeg ta urinprøven rett før jeg skal på kontrollen. Jeg har ikke mulighet for oppbevaring i kjøleskap på jobben.

Håper på et oppklarende svar fra dere, på forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29195-oppbevaring-urinpr%C3%B8ve/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Vid de flesta "vanliga" graviditetskontroller, så behövs det inte att lämna morgonurin. Vill din jordmor/doktor att du skall lämna ett urinprov vid din nästa kontroll, så kan du gjöra det då och där. Det är dock bra om du inte har varit på toaletten på några timmar innan. Det som de vanligast kontrolerar är om det finns äggviteämnen och socker i urinen. Detta kan man alltså gjöra utan att ha med sig morgon urin. Skulle din jordmor/doktor önska detta, så ber de dig att ha med morgonurin vid det nästkommande besöket. Att ha urinen i kylskåp, är aktuellt om man skall gjöra en odling/dyrking av urinen, då det annars kan växa bakterier i rumstemperatur. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...