Gjest Stjerne777 Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Det startet med at jeg var i et forhold for 1 1/2 år siden. Han sov hos andre jenter, men sa han aldri var utro. Jeg fant nye bilder av nye jenter minst 2 ganger i uka. Vi kranglet mye om dette, og hver gang var det jeg som fikk skyldfølelsen, og at jeg var dårlig som ikke godtok dette. Jeg følte meg helt jævlig i mange måneder. Det ble slutt mellom oss, og jeg møtte en ny gutt. Da ville han ha meg tilbake, men den nye gutten hjalp meg videre. Jeg takler veldig dårlig brudd, og har tidligere prøvd å tatt livet av meg, derfor hjalp det utrolig mye å møte en ny, så jeg klarte å glemme han forrige. Jeg har nå vært sammen med min samboer i 1 1/2 år og vi har det vanligvis veldig bra. Jeg har fortalt han mye om fortiden min. Han vet godt hva jeg måtte gå igjennom med min forrige kjæreste... men jeg oppdaget fort at han gjorde akkurat det samme. Jeg så bilder på mobilen hans av jenter og han selv. Han hadde også registrert seg som bruker på internettsider der man møter andre jenter. Jeg har aldri klart å glemme dette. Men har gitt ham nye sjanser, og det har forbedret seg. I det siste oppdaget jeg det nok en gang. Bilder og meldinger fra hu samme jenta. Dette gjør meg utrolig usikker, og nå er det jeg som har gjort noe dumt. Jeg har vært utro. To ganger, med samme person, med noen måneder i mellom. Jeg gikk hele veien, jeg gjorde det jeg alltid har trodd han hadde gjort. Jeg angrer, og mest av alt lei meg. Føler meg så langt nede akkurat nå. Jeg elsker samboeren min, men vet at han aldri vil kunne tilgi meg. Jeg pratet med en veldig god venn, som jeg nettopp har blitt veldig godt kjent med. Han sa at jeg ikke burde fortelle det, men bare gjøre det slutt. Jeg er veldig ung, og han kjenner seg igjen. Er jeg blind av kjærligheten og har glemt livet mitt? Har jeg prøvd å bli voksen for fort? Jeg klarer ikke tanken på å bli alene. Jeg har omtrent ikke vært singel siden jeg gikk på ungdomskolen. Har hele tiden kommet for raskt inn i forhold. Føler at jeg ikke har fått levd ungdomslivet, men jeg vet at jeg setter bedre pris på et trygt forhold. Jeg føler at jeg har møtt gutten i mitt liv, men hvordan kunne jeg gjøre noe sånt mot han da? Kan man fortsette uten å fortelle det? Jeg tror på "det man ikke vet har man ikke vondt av". Jeg var utrolig full, og den andre gangen det skjedde, husker jeg ikke hvordan jeg havnet i senga hans engang. Jeg vet heller ikke hvem jeg er. Synes det er vanskelig å bli voksen, og har ikke funnet meg selv. Jeg har tenkt altfor lite på meg selv som menneske, og sliter av og til med depresjoner. Jeg har opplevd veldig mye rart i ungdomstida mi, men føler ikke at det er en unnskyldning. Men du kan ikke nå din fremtid før du er kommet over din fortid, var det en som sa til meg. Jeg har mange tanker, og vet ikke om jeg noen gang kan senke skuldrene mine igjen. Hva bør jeg gjøre? Hvordan skal jeg tenke? Hva skal jeg evnt. si? Jeg kjenner på meg at han er en jeg vil fortsette med, og en som jeg ikke kan miste. Han er det eneste for meg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292024-ensom-og-utro/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gro Isachsen, Sexolog Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Skjønner du har på følelsen at du har gjort noe dumt som du svært gjerne ønsker ugjort. På en eller annen måte må du likevel prøve å få både ham, deg og parforholdet til å komme igjennom det som skjedde. Du skriver om din usikkerhet på om han også er utro, og om utroskap som en del av din historie. Din x-kjæreste syntes å forlange av deg at du skulle godta hans sidesprang. Men hadde han godtatt om du hadde funnet en elsker? Med en slik fortid er det forståelig at du er var for tegn på at historien skal gjenta seg. Likevel hadde din nåværende lagt ned bilde av kvinne på sin mobil. Dette er ingen unnsyldning for at du går bak ryggen på ham og er utro, men har du snakket med ham om hva slike bilder utløser av usikkerhet hos deg. Har dere i det hele tatt blitt enige om regler for hva som er utroskap og hva som er akseptabelt i forhold til andre av motsatt kjønn? Om dere går videre sammen bør dere bli enige om regler og hva dere kan gjøre for ikke å såre og hva som er akseptabelt og hva som føles som mangel på respekt for at dere er et par. Du har to ulike valg i forhold til kjæresten din. Fortelle hva som skjedde og legge alle kort på bordet eller ikke fortelle noe. Det spørs hva du kan leve med og hva slags avtale dere har for å være ærlige mot hverandre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292024-ensom-og-utro/#findComment-2354706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.