Gjest Amenora.. Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Hei! Jeg er en jente på 24 år som har gått på p-pillen i 9-10 år. (Siste to årene gikk jeg på Yasmin) Sluttet på pillen i mars -07, og har siden da slitt med først uregelmessig, så uteblivende menstruasjon. Har alltid hatt regelmessige blødninger tidligere. Jeg har oppsøkt lege, har tatt graviditetstest noen ganger, og senere tatt blodprøve, men fant ingenting.. Fikk så beskjed om at det sannsynligvis var P-pille amenorè, og at det ikkje fantes noe medisin for det som jeg kunne få! Menstruasjonen min hadde falt i en slags "dvale".. Jeg spurte om det ikke var noe jeg kunne gjøre/ta som kanskje kunne sette igang eggløsningen igjen, da fikk jeg til svar at det var en type tablett som kunne gjøre slikt, men da ville det kunne løsne flere egg og det kunne resultere i trillinger/firlinger, og denne medisinen kunne jeg heller ikke få siden man da må ha en annen diagnose.. Eneste løsningen for meg var bare å venta å se om menstruasjonen kom tilbake av seg selv, det kunne ofte ta opptil ett år mente han! Problemet er at grunnen til at jeg sluttet på pillen er at jeg og min samboer vil prøve å få barn, men siden det er slik at jeg fortsatt ikke har fått noen blødning, har jeg heller ikke noen eggløsning, og da er det jo ikke så enkelt å bli gravid... Blir veldig oppgitt når legen min sier at det eneste som kan gjøres er å vente til det har gått ett år, fpr å se om menstruasjonen er kommet tilbake. "Viss ikke får vi prøve å ta noen nye prøver.." Så nå spør jeg deg: Finnes det evt. noe medisin som kan få menstruasjonen min tilbake? Med/uten resept? Er det noe jeg kan gjøre/hva kan jeg evt. prøve??? Eller er det slik at jeg ikke kan gjøre noe med det før jeg har ventet ett år for å se om menstruasjonen dukker opp igjen av seg selv..? Trenger sårt et svar!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292050-p-pille-amenor%C3%A8/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Det finnes bare medisin på resept som kan sette eggløsning i gang. Litt rart at din lege ikke vil hjelpe deg, men jeg synes du skal be om henvisning til gynekolog. Jeg vet ikke hvilke prøver som er tatt, men måling av prolaktin er viktig. Hvis du er overvektig, er det viktig å gå ned i vekt. Jeg synes som sagt du skal be om en henvisning. Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292050-p-pille-amenor%C3%A8/#findComment-2348510 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.