Gjest be47 Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Takk for svar på ”underlivsplager. Jeg tok kontakt med gynekolog. Ja det var muskelknuter som gir rikelige blødninger. Mot mellomblødninger har han gitt meg resept på Provera. Han fant også en cyste på venstre eggstokk (3 cm). Pga usikkert utseende tok han en blodprøve (markør for tumor). Vet du hvor lang tid det tar å få svar? Når jeg var hos han, sa jeg at jeg forventet mens nå..? Men han sa, nei - du har ikke hatt eggløsning enda, tvert i mot ser jeg et egg på venstre side (et fint). Og høyre eggstokk ser ut til å være "død". Har fått ny kontroll om et par mnd. Grunnen til at jeg tar kontakt med deg; Jeg fikk jo blødning, -dagen etter gynekologen. Så nå blir jeg usikker på hvor denne kommer fra (kan det være en blodig cyste som har sprukket?) Det blør ganske rikelig og jeg har hatt smerter i magen hele helgen. Og et spørsmål til: Skal jeg begynne med Provera nå som jeg blør? Jeg har hatt veldig ømme pupper i forkant, så jeg forventet mens. Men skulle ikke gynekologen ha rett, når han sier at her kommer ingen blødning nå? Han er ikke tilgjengelig på en stund, så jeg håper du kan hjelpe meg. – be47 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292068-etter-bes%C3%B8k-hos-gynekolog/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Cyste på 3 cm er ikke noe som har betydning. Legen har sikkert målt CA-125 som kan gi utslag ved visse typer cyster. Høyre eggstokk er sannsynligvis ikke død, men har hvilepause denne måned. Stol på din egen syklus mer enn på det legen ser på ultralyd. Hvis legen har ment at du skal ta provera, skal du kanskje begynne dag 15 etter menstruasjonen? Følg det som står på resepten. Provera hjelper for uregelmessige blødninger, men ikke mot rikelige menstruasjoner. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292068-etter-bes%C3%B8k-hos-gynekolog/#findComment-2348514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.