Gjest Bekymret men håpefull Skrevet 26. november 2007 Del Skrevet 26. november 2007 Vi er et par på over 60. Vi har hatt et forhold i ca. et halvt år. Begge har vært gift før, og har hatt andre forhold etter det, jeg noen år tilbake, min venn nærmere i tid. Vi har ikke merket noe til kjønnssykdommer noen gang. Men det er tydelig at vi har vært blåøyde. Visste ikke nok om hvordan herpes kan skjule seg og hvor lett det kan smitte. Jeg fikk et kraftig herpes genitalis HVS-2 utbrudd for 5 uker siden, og har fremdeles plager i 6. uke. Ble først behandlet for urinveisinfeksjon, så har jeg brukt Zovirax i 5 dager i to omganger for å forhindre nye utbrudd. Sårene er borte, men det svir og stikker fremdeles litt i underlivet, det føles hovent og stivt, ubehag i baken, fremdeles litt sår og vondt i hele kroppen og nedover bena, stiv under fotsålene, det føles som jeg har sand og stener under føttene så det er vondt å gå. Klør i øynene. Jeg føler at min fastlege er litt uklar og usikker, og jeg er engstelig for min livskvalitet, derfor spør jeg: Er dette normale ettervirkninger? Bør jeg oppsøke spesialist for nærmere undersøkelse , behandling og forebygging av nye utbrudd hvis det er mulig? Og er det i tilfelle gynekolog? Jeg har fjernet livmor og eggestokker, og hadde et herpes zoster utbrudd i fjor høst, har det noen betydning for om jeg er spesielt utsatt for gjentatte kraftige utbrudd? Kan min venn ha overført smitte uten selv å bli smittet/hatt utbrudd? Kan han på noen måte teste seg for viruset uten å ha utbrudd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292079-langvarig-herpesinfeksjon/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Det er slett ikke sjelden at herpesinfeksjoner sitter i kroppen, latent (uten symptomer) for lengre tid, gjerne flere aar for de blir reaktivert. Det er ikke mulig aa si naar du eventuelt har padradt deg infeksjonen. Og det behoever ikke aa blitt overfort med seksuell kontakt. Naar du beskriver de omfattende symptomene er jeg sterkt i tvil om de alle skyldes herpes. Noen, ja, men det er meget uvanlig med saa omfattende sympyomer hos mennesker med normal immunforsvar. Jeg synes at du boer faa dette undersokt om det finnes andre g runner til symptomene (sorry for de rare tegnene, jeg skriver paa en PC med engelsk tastatur) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292079-langvarig-herpesinfeksjon/#findComment-2348902 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.