Gå til innhold

Kan mitt lile foster være borte?!

Anbefalte innlegg

Gjest Ellenbaby

Hei

Jeg er gravid. Jeg vet ikke helt hvor langt jeg er på vei, da jeg hadde veldig uregelmessig mens.

Den første tiden var jeg veldig plaget av kvalme, og kastet opp konstant. Måtte til og med ty til tabletter. Ikke noe annet virket dessverre. For et par uker siden ga kvalmen seg plutselig. Trenger ikke tablettene lenger heller. Noe jeg først var veldig lettet over, men nå er jeg bare urolig. Jeg merker jo ingenting av graviditeten, eller fosteret nå. (Ikke har jeg merket noe sparking heller…) Og magen er ikke sååå stor. Den kan jo lett forveksles med et par Big Mac for mye på en måte… Nå er jeg så redd! Kan mitt lille foster ha dødd? Kan detskje, uten at jeg har merket noe? Jeg har ikke hatt blødninger eller noe sånt. Eller kan mennesker, som dyr, også få innbilt svangerskap?

Jeg håper så inderlig at alt står bra til med den lille. Er så veldig urolig. Burde jeg ikke merke noe nå? Jeg skal på første ultralyd om en uke. Men hva om den lille ikke lever, eller det ikke er noe der i det hele tatt?! Hva om jeg faktisk har innbilt svangerskap?! (Hva skal jeg si til samboeren min da….!!!!!)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292118-kan-mitt-lile-foster-v%C3%A6re-borte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du skal på ultralyd, så regner jeg med du har hatt oppfølging av lege. Om testene har vært positive, så er du gravid.

Det er svært vanlig at man ikke kjenner spark så tidlig, morkaken kan ligge i veien eller barnet ligger "feil" til. Kvalmen gir seg vanligvis utover svangerskapet, så det er også helt normalt.

Gjest Ellenbaby

Siden du skal på ultralyd, så regner jeg med du har hatt oppfølging av lege. Om testene har vært positive, så er du gravid.

Det er svært vanlig at man ikke kjenner spark så tidlig, morkaken kan ligge i veien eller barnet ligger "feil" til. Kvalmen gir seg vanligvis utover svangerskapet, så det er også helt normalt.

Takk for svar. Jeg er bare så urolig. Er et eller annet sted mellom 3 og 4 mnd på vei. (Tror jeg...), så da skal vel kvalmen også ha gitt seg?! Men, synes det er rart at jeg ikke merker noen ting ellers. Så lenge jeg var kvalm, så kjente jeg liksom på meg at jeg var gravid. Nå er det liksom ikke noe. Så da kommer mange urolige tanker på besøk.

Gjest Ellenbaby

Det er helt normalt at kvalmen plutselig forsvinner. Det er også normalt å ikke merke liv så tidlig.

Takk. Er bare så urolig for at noe kan ha skjedd. Jeg er ett eller annet sted mellom 3 og 4 mnd på vei. Så er vel normalt at kvalmen ga seg?! Og som sagt, så lenge jeg var kvalm, så mekert jeg liksom graviditeten. (Enda så sint jeg ble...) Ultralyd i begynnelsen av neste uke. Jeg håper den vil roe meg ned.

Takk. Er bare så urolig for at noe kan ha skjedd. Jeg er ett eller annet sted mellom 3 og 4 mnd på vei. Så er vel normalt at kvalmen ga seg?! Og som sagt, så lenge jeg var kvalm, så mekert jeg liksom graviditeten. (Enda så sint jeg ble...) Ultralyd i begynnelsen av neste uke. Jeg håper den vil roe meg ned.

Det er helt normalt å være urolig. Jeg var selv svært nervøs i den perioden og frem til jeg begynte å merke liv.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...