Gå til innhold

hvor mye bruker dere på gaver?

Anbefalte innlegg

6-7000,-, tenker jeg.

Gubben og jeg kjøper ikke gaver til hverandre i noen særlig grad, vi handler ett eller annet stort til oss selv før jul. Det kommer i tillegg.

Vi har maaaaange å kjøpe til, men det er jo så trivelig, da! Prøver å holde et lite budsjett, men det viktigste er at gave og mottaker er i match.

Ungene får for ca 1000,- hver, våre søsken/foreldre for 3-500,- hver, venner og deres barn for ca 200,- hver mens barnas små venner får for ca 50-100,- hver. Uten at dette direkte er fasiten, da.

Fortsetter under...

Uff - jeg orker aldri å regne over det - men et anslag vil bli:

3 barn - 700-1000 på hver

4 besteforeldre - 300-400 på hver

5 tantebarn - 300-400 på hver

3-4 venninner - 150-200 på hver

3-6 venners barn - 100-200 på hver

Min søster og hennes mann - 300-400

3 Gamle tanter/onkler - 200 på hver

Diverse andre (f.eks. ungene venner + andre bekjente) - 100 kr på hver.

Og i går kjøpte jeg og min kjære årets julegave til hverandre - ny flat-TV - til 12.500 kr!!!!! Vanligvis er vi ikke så råflotte!

Hvor mye blir dette tro???

Annonse

Det er mye, ja, og må innrømme at presengene mellom mannen min og meg gjerne tar en god slump av det.

Det er de interne gavene som drar avgårde med de største summene her også ja - langt over halvparten faktisk! Til Poden pleier vi å kjøpe ting han ellers ville fått (sportsutstyr, spillbokser o.l.) og da går jo pengene fort.

Så da kan man vel bare se på det som at ting man kunne kjøpt ellers i året kommer til jul! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...