Gå til innhold

Slutte i jobben min pga eksem?

Anbefalte innlegg

Jeg er 25 år, og da vært plaga med utslett flere år nå. Som 19-åring begynte jeg å jobbe i fjøs, med kyr og melkeproduksjon. Dette stortrives jeg med, og har det supert i jobben min! Aldri arbeidsledig, og supert arbeidsmiljø! Så ble jeg plaga med utslett etter ca to år som avløser. Mer og mer, og mer... Jeg hadde hatt fjøset fem dager i strekk, og hadde digre kjøttkaker nedover armene fra albuehulen og ned til håndleddet(pluss oppå hendene). På begge armene(men mest høyrearmen, som jeg bruker mest i fjøset). I ansiktet hadde jeg også fått utslett under nesen og oppå øyelokkene, så denne dagen var øynene faktisk litt igjenklistra da jeg våkna. Jeg kunne ikke røre armene, da sprakk såret og det gjorde kjempevondt. Det klødde helt infernalsk, og når jeg klødde kom det til slutt ikke blod mer, men blank væske. Jeg dro til legen(fikk ø-hjelp-time), -som ble rimelig sjokkert og mente dette var det verste han hadde sett. Jeg fikk streng ordre om å ikke bevege meg i et fjøs igjen, og to uker sykemelding(samt en ukes behandling av armene med omslag og sterk kortison -skifte tre ganger om dagen). Mener å huske at dette var i 2005. Men noe måtte jeg jo leve av, så jeg måtte fortsette i fjøs. Og nå var det likedan. To stell i fjøset(som tilsvarer fire-fem timer) og det pipla frem små kuler som klødde helt for*****. Samboeren min våkna om natta både titt og ofte fordi jeg holdt på å grave opp hendene i ren desperasjon. Fuktighetskrem hjalp ikke lengre, og jeg måtte gi meg etter to dager hver økt. Jeg prøvde hansker, men det hjalp ikke nevneverdig. Ble klam på hendene og det klødde likevel. Jeg skjønte jo at dette ikke funka, så jeg ga meg igjen. Eksemet forsvant etter noen ukers bruk av fuktighetskrem og diverse salver. Men var jeg da dum nok til å gå i fjøs igjen, så var det på'n igjen. Dette sier seg jo sjøl at jeg kunne ikke fortsette med. Så nå har jeg slutta som avløser for en stund framover. Men dette er et yrke jeg VIRKELIG vil fortsette med! Jeg sliter skikkelig med å finne jobb nå, og det er utrolig trist med tanke på at jeg kunne fått en super stilling i en avløser-ring hjemme. Jeg har drevet med dette i mange år, og vil så utrolig gjerne fortsette med dette! Men er min tid som avløser over...? Finns det ingen håp...? Jeg gjør hva som helst... Tror jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292154-slutte-i-jobben-min-pga-eksem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...