Gå til innhold

Nå er jeg nervøs...

Anbefalte innlegg

Gjest klarer ikke vente i 3uker....

Er 11+4 nå og er nervøs for at ting ikke er slik dem skal være.

Jeg har hele tiden som gravid hatt små symptoner på at jeg er gravid, for halvannen uke siden slutta alle tegn. Ikke øm i brystene og den lille kvalmen jeg har hatt ble helt borte. Men nå har kvalmen plutselig komt tilbake- og så kvlam jeg er nå har jeg aldri vært før. Jeg går å brekker meg og det varer hele dagene.

Dessuten så har jeg innimellom svært vondt i magen, skikkelige stikk, ikke mensmurringer som jeg har hatt før.

Så nå begynner jeg jo å tenke hva om det er en MA........ Skal på UL om 3uker, og dette blir rett og slett noen jævlige uker å gå å vente. Jeg føler igrunn at noe er gått galt :(

Dere som har hatt MA, hvordan føltes det?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292160-n%C3%A5-er-jeg-nerv%C3%B8s/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i all verden skulle du ha MA? Jeg vil absolutt si at kvalmen er et tegn på at du er gravid. Ved MA forsvinner vanligvis symptomene etter hvert. Men det er også normalt at symptomene forsvinner uten at det er noe galt, at de kommer og går, eller at man ikke merker at man er gravid i det hele tatt.

Annonse

Det er ingen sammenheng mellom dine symptomer og fosterets tilstand.

"Vanlig" spontanabort med blødninger og utstøting av fosteret, er dessverre svært vanlig, særlig på et tidligere tidspunkt enn du er nå. MA er sjeldnere.

Kvalme og strekksmerter i livmoren i uke 11-12 synes jeg ikke virker som noe dårlig tegn.

Gjest Ellenbaby

Det stikker når ting strekker og tøyer seg.

Guri.... Den stikkinga som blir beskrevet har jeg også! Nei, nå ble jeg glad!!! Er så bekymret selv, da jeg ikke merker noe til min graviditet lenger. Var skikkelig kvalm...men det ga seg pluteselig. Siden har jeg ikke merket noe mer til denne graviditeten, men stikking har jeg!!! :D

Det er helt vanlig at kvalme og ømhet i brystene gir seg når man er rundt 12 uker. Men det er også vanlig å være fryktelig kvalm. Altså - du er helt på gjennomsnittet :-) Og kvalme er jo definitivt et tegn på graviditet, ikke MA.

Men jeg vet det er forferdelig frustrerende å ikke vite noe som helst. Jeg har gått til privat gynekolog i begge svangerskap for tidlig UL, kun for å berolige meg selv.

Guri.... Den stikkinga som blir beskrevet har jeg også! Nei, nå ble jeg glad!!! Er så bekymret selv, da jeg ikke merker noe til min graviditet lenger. Var skikkelig kvalm...men det ga seg pluteselig. Siden har jeg ikke merket noe mer til denne graviditeten, men stikking har jeg!!! :D

Det er normalt at kvalmen gir seg etter hvert også ;-)

Gjest gravitasjon

Jeg var helt symtomfri fram til ca. 11 uker. Da først kom symptomene - ikke så mye kvalme, men vanvittig trøtthet. Det varte et par uker, og så var jeg symptomfri igjen resten av graviditeten (bortsett fra litt bekkenløsning mot slutten). Resultatet er nå en frisk og rask baby på 4 mnd :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...