Gå til innhold

lukt fra utflod

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg hadde en fast seksualpartner fra jul fram til midten av juni. Tidligere hadde hun et stabilt og langvarig forhold. I august fikk jeg en utflod som luktet. Den luktet sterkt og surt. Den var hvitaktig og stivnet over natt. Jeg hadde ingen smerter ved urinering. Som menn flest kviet jeg meg for aa kontakte lege, og medisinen var hyppigere vask av penis. Saa lenge jeg vasket den daglig, var det uproblematisk, men hvis jeg ventet to dager, var utfloden plagsom. For fire uker siden tok jeg en fire-dagers antibiotika-kur for noe helt annet, med det resultat at ogsaa utfloden forsvant. Antibiotikaen var Dalacin. Er det her snakk om en seksuelt overfort sykdom, eller noe annet? Det synes rart at symptomene kom saa lenge etter. Jeg hadde tross alt regelmessig sex med henne i et halvt aar uten aa merke noe som helst. Dalacin har vel ingen virkning mot sopp, saa hvis infeksjon er det vel sannsynligvis bakterier? Litt av problemet mitt er at jeg ikke kan komme meg til lege naa, naar symptomene er borte. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg hadde. Vel og bra for meg, men hvis det er en seksuelt overforbar sykdom, saa burde jeg vel informere denne kvinnen. Paa forhaand tusen takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292168-lukt-fra-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Nei, det behoever ikke paa moem maate aa vaere seksuelt overfoert infeksjon. Selvinfeksjon er nok den vanligste maaten aa paafoere seg slike symptomer. Siden antibiotika hjalp saa markert tyder det sterkt paa at det var bakterier, og de kommer gjerne fra tarmbakterier fra en selv. Man kan selvfroelgelig ikke utelukke, men det er neppe noe lege som ville ta det som bevis for seksuellt overfoert infeksjon. Hvilke bakterier det kunne vaert er det vanskelig aa si, de vanligste er E. coli og noen andre anv samme slekta. Jeg synes at du kan ta det med ro. Om det kommer igjen kan du eventuelt be legen om aa ta en proeve til b akteriologisk undersoekelse.(sorry for de rare tegnene, jeg skriver paa en PC med engelsk tastatur)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292168-lukt-fra-utflod/#findComment-2348910
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...