Gå til innhold

Uteblitt menstruasjon - negativ test

Anbefalte innlegg

Gjest Gravida?, 25 år

Hei, Jeg er 25 år. Kjæresten min og jeg forsøker å bli gravide. Jeg har ikke brukt p-piller siden januar. Har vanligvis syklus på 26-28 dager og har aldri hoppet over menstruasjon før. Jeg hadde siste menstruasjons første dag 24. okt. Har tatt to graviditetstester, én dagen etter forventet menstruasjon og én fire dager etter. Begge var negative, men jeg har altså ingen menstruasjon. Har den siste uka følt meg følsesmessig litt varierende (tidvis nedstemt og grunnløst frustrert), hatt uregelmessig og oppblåst mage, murring i mage/rygg og stivhet og ubehag i skuldre og nakke. Foruten ubehaget i nakken og skuldrene kan dette være vanlige plager for meg ved menstruasjon. Hva kan være årsaken til uteblitt menstruasjon? Kan jeg være gravid selv om testene er negative? Hvordan kan jeg nå beregne neste eggløsning?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292171-uteblitt-menstruasjon-negativ-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde en lignende opplevelse før jeg fikk unger. Sluttet på p-piller ved nyttår, hadde regelmessig mens i flere måneder, før den plutselig hadde et opphold. Jeg var ikke gravid, men mensen var ca 3 uker forsinket.

I ettertid tror jeg det var først da at kroppen kom på rett kjøl igjen etter p-pillebruken. Jeg ble gravid to måneder etter.

For meg har svangerskapene startet med mensmurring, veldig lett å forveksle. Jeg ville prøvd meg på enda en test, jeg, hvis jeg var deg. Og ta den om morgenen, da er urinen mer konsentrert. Hvis testen er negativ igjen, må du vel bare smøre deg med tålmodighet og vente på at mensen kommer. Tviler på at du får eggløsning igjen uten å ha mensen i mellomtiden.

Ta en ny test om et par dager hvis mensen fremdeles ikke har kommet. Bruk morgenurinen. Mulig du er gravid selv om testen er negativ da det er så få dager siden forventet mens. Da jeg ble gravid med siste mann tok jeg en test 2-3 dager etter forventet mens som var nagativ. Ventet 2-3 dager til og fikk en positiv test.

Det er jo også mulig at mensen er forskyvet av en eller annen grunn. Hvis ikke mensen kommer og du har negativ test om noen dager bør vurdere en time hos legen.

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...