Gå til innhold

Tetracyklin og magesyre

Anbefalte innlegg

Chance1365380587

Hei! Jeg bruker Tetracyklin ca en gang i året pga Perioral Dermatitt (har vært hos deg). Det hjelper bra når jeg ta en kur på ca to uker. Men nå har jeg så store problemer med halsbrann pga Tetracyklinen. Det trykker, brenner og svir i brystet hele dagen, og er ordentlig plagsomt og smertefullt. Jeg har i perioder plager med dette ellers også, men klarer da å holde det i sjakk med Nexium og diverse syrenøytraliserende. Har store restriksjoner når det gjelder matvarer og drikke og har tatt gastroskopi for noen år siden. Har en lukkemuskel som ikke fungerer så bra, så jeg vet jo hva det kommer av. Men det jeg lurer på er om det er noe annet jeg kan ta? Eller om dette kan være skadelig for meg? Føles slik når jeg får slike smerter. Kan jeg få magesår for eksempel?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292178-tetracyklin-og-magesyre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jon Langeland, hudlege

Hei Chance ! Dersom man har Perioral dermatitt eller Rosacea og må bruke Tetracylin i perioder, anbefaler jeg Tetralysal som kan tas sammen med litt mat uten at det går utover effekten. Det er også viktig å drikke rikelig med vann til slik at kapslene ikke ”blir sittende” langs veggen av spiserøret eller magesekk, da kan det bli sterk lokal irritasjon og i verste fall en mindre sårdannelse. Ellers kunne det være en ide å forsøke bare med lokalbehandling enten Finacea eller Rosex som smøres på huden. Hilsen Hudlegen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...