annevigdis Skrevet 27. november 2007 Del Skrevet 27. november 2007 Hei! Jeg er en kvinne på 51 år som i ca 10 år har hatt det jeg vil kalle sjeldne tilfeller av migrene. Den har nesten alltid kommet ved stressede situasjoner,og bare ca 4 ganger i året. Nå har jeg hatt en annen opplevelse, og det har jeg hatt 3 ganger, med 5 og 6 ukers mellomrom. Det begynner med en liten "kortslutning" i hodet, gjør ikke vondt. 2. gang var det oppe på høyre side, og i dag var det oppe, bak på venstre side. Like etter kommer en ubehagelig følelse i hele kroppen, litt nummen og sjelven, og jeg lurer på om dette også kan være en form for migrene. Det varer ca 1 time. Jeg har vært hos fastlegen, og sjekket alt fra halsen og ned, og det er i orden. Skal til Tønsberg på Capio og scanne hodet 7. desember. Jeg blir veldig nervøs av å ikke vite hva det er. Det kommer som lyn fra klar himmel, og gjør som sagt ikke vondt hverken her eller der. Bare ekkel følelse. Jeg har vært sykemeldt i 5 uker pga dette, men mellom disse anfallene er jeg helt fin. Kan det være migrene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292204-stress/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Dette synes jeg høres mest ut som klemskade av overfladiske nerver til hodebunn fra øvre deler av nakken. Sannsynligvis vil bilder av hodet være helt fine, og det er ikke sikkert at det sees noe galt ved MR-bilde av nakken heller. Smertene kommer ofte ved udefinerte bevegelser av hodet, og kjennes som skarpe, lynende, kortvarige smerter fra ene siden av bakhodet og opp. Smertene er ufarlige, og kan være forårsaket av gal holdning og eventuelt kalkpåleiringer rundt nervens utløp. Ikke uvanlig at man blir engstelig, og plagen du kjenner en times tid etterpå kan være en angst og hyperventilasjons reaksjon. Dersom annen sykdom utelukkes, kan du be om henvsisning til en fysioterapeut som behersker nakketrening etter SET metoden; dvs i slyngeapparat som tar sikte på å styrke de dype og stabiliserende nakkemusklene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292204-stress/#findComment-2354672 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.