Gjest Marie Skrevet 8. juni 2001 Del Skrevet 8. juni 2001 Jeg har gått tett og forkjølet i 3 uker. For 4 dager siden (tirsdag) fikk jeg antibiotika for bihulebetennelse. I løpet av de 5 siste dagene måtte jeg også ta 3 paracet. Jeg er gravid i uke 17-18 og er livredd for at barnet skal få negativ virkning av smertene, eller medikamentene. Kom til legen igjen idag siden jeg fremdeles har veldig vondt. Og han ville ikke gi meg mer antibiotika, for han sa det var farlig. Men ga meg istedenfor en sprøyte med homeopatisk medisin (bigift) Han er antroposof. Den forrige legen sa at antibiotika og paracet ikke var farlig så lenge det ikke ble brukt store deler av svangerskapet. Hva sier du? Jeg er skeptisk til naturmedisin, for det er så lite forsket på hva som kan skade barnet. Men antibiotikakuren virker ikke. Kan jeg ta en runde til med antib. uten at det er farlig? Men noe må jeg jo gjøre. For barnet har ikke godt av at jeg hele tiden har voldsomme smerter og går med betennelse i kroppen heller? Jeg er jo konstant redd og sliten og har vondt.. det påvirker vel også ungen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29225-trenger-jordmorsvar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Åsa Prebensen, Jordmor Skrevet 9. juni 2001 Del Skrevet 9. juni 2001 De antibiotika tabletterna som skrivs ut till gravida, är inte farliga för fostret. Detta skall doktorerna kunna och man skall därför kunna lita på detta. Paracet i normal dos,är heller inte farligt för fostret, och man kan tryggt använda dessa om det skulle behövas. Jag tycker att dina funderingar kring din svåra förkylning är förnuftig, och jag tycker absolut att du skall få den behandlad om du fortfarande kjänner dig i så dålig form. Homeopatisk medicin, är en helt annan skola och jag är inte insatt i denna. Jag skulle råda dig att byta doktor om du inte blev bättre av denna sprutan. Jag tror nämligen att du skulle behöva en annan antibiotikasort för att bli kvitt denna förkylningen. Du behöver alltså inte vara orolig att fostret tar skada av detta, men det är slitsamt för dig själv att gå omkring med en svår infektion i kroppen. Lycka till vidare! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/29225-trenger-jordmorsvar/#findComment-117577 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.