Gå til innhold

Brant meg, hva lindrer? Fort...

Anbefalte innlegg

Gjest flaut flaut

Jeg har hatt brannsår i rompa. Det var skitvondt, klarte ikke bæsje på to-tre dager husker jeg. Hadde gått med en bukse som var for liten og så var det noen som ga meg buksevann på skolen og dro buksa så langt opp at sømmen laget en liten revn helt oppe i skrevet. Hukser jeg ble mobba den uka fordi jeg gikk som en skinkerytter.

Det er stygt å le, men nå hadde jeg ikke tjangs :)

*ruller rundt å slår hodet i veggen*

Fortsetter under...

Du hadde sikkert fortjent buksevann..

Det hadde jeg såvisst ikke. Jeg skulle være snill og gå ned i kjelleren for å hente vann vi skulle bruke til matlaging på skolekjøkkenet. Jeg meldte meg frivillig slik at ikke de som var litt svakere stilt skulle slite seg ut. Så jeg var på vei ned trappa til den kalde kjelleren. For å være ekstra snill hadde jeg samlet endel poteter i kjøkkenforkleet mitt. Da de litt større elevene dukket opp fra det intet, ble jeg fullstendig overrumplet, og jeg måtte gå hele veien opp til skolekjøkkenet igjen med en følelse av å ha blitt rævkjørt (selv om det ikke var tilfelle) mens de andre elevene lo av meg fordi den russiske pelslua mi så ut som et ekorn tra en tørketrommel.

Det er stygt å le, men nå hadde jeg ikke tjangs :)

*ruller rundt å slår hodet i veggen*

Det er fint at man kan le litt, ellers blir dagen kjedelig. Det viktigste er at du ler _med_ meg, og ikke _av_ meg. Seriøst, det gjorde altså _så_ vondt i rassen.

Gjest vær føre var

Du har sikkert gjort masse nå :), men her i huset har jeg en slags "brann-gel", vet ikke hvor du får kjøpt de, spør på apoteket engang, jeg har fått de gjennom jobb, så jeg har mange småpakker liggenes. Pøser på denne gel`n så fort noen har brent seg.

Jeg har også en god gammeldags Alovera-plante i vinduet, klipper av en "stang", splitter den, og gnir og gnir dette over såret. Men .... ingenting er som den "brann-gel`n".

Du har sikkert gjort masse nå :), men her i huset har jeg en slags "brann-gel", vet ikke hvor du får kjøpt de, spør på apoteket engang, jeg har fått de gjennom jobb, så jeg har mange småpakker liggenes. Pøser på denne gel`n så fort noen har brent seg.

Jeg har også en god gammeldags Alovera-plante i vinduet, klipper av en "stang", splitter den, og gnir og gnir dette over såret. Men .... ingenting er som den "brann-gel`n".

Brann-gel får man ofte kjøpt i små tuber på bensinstasjoner faktisk. Og den er suveren det er jeg helt enig i.

Annonse

aloe vera? Ikke iskaldt vann om du vil skylle. Kroppstemperert!!

Det er jo for sent å svare nå, men hvis uhellet er ute en annen gang så smør på tannkrem! Svir riemlig bra i noen sekunder, men min erfaring er at det hjelper veldig masse etter sviingen har gitt seg. Dersom du har har brent et litt større område vil jeg kanskje ikke anbefale det, men på små områder så hjelper det veldig godt!

Det er jo for sent å svare nå, men hvis uhellet er ute en annen gang så smør på tannkrem! Svir riemlig bra i noen sekunder, men min erfaring er at det hjelper veldig masse etter sviingen har gitt seg. Dersom du har har brent et litt større område vil jeg kanskje ikke anbefale det, men på små områder så hjelper det veldig godt!

Skjær en tomat i to, gni tomatinnholdet på områdene som er brent. Du kan bruke tomatpuré også. Aloe Vera kan også hjelpe men min erfaring er at tomater hjelper godt. Ikke skyll med kaldt vann hvertfall, da lager du bare kaos inni hånda fordi det som er varmt, plutselig blir kaldt. Skal du skylle, skyll med lunkent kroppstemperert vann.

Man SKAL skylle i kaldt vann! Lenge! Det sier de på sykehus alle fall, at man skal gjøre ved brannskader-

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...