Gå til innhold

Gamle minner dukker frem...

Anbefalte innlegg

I kveld har jeg sendt mail til ei jente jeg var au-pair for i Frankrike for 17 år siden! Prøvde å finne mailadressen til foreldrene hennes, men det fant jeg ikke. Søkte på alle barnas navn, og fant kun hennes mail-adresse.

Vi har skrevet litt julebrev sånn av og til (jeg og hennes mor), men nå er det flere år siden sist. Tenk - nå er mitt yngste barn eldre enn det hun var da jeg bodde der.... Besøkte dem siste gang for ni år siden.

Er så spent på om hun svarer!!!

Tror dere ei ung jente i begynnelsen av 20-årene gidder å svare en "gammel" bekjent?

Spennende!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292340-gamle-minner-dukker-frem/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun blir sikkert kjempeglad! Var du der lenge? Så fort tida går, ikke sant? Snodig....

Jeg var der ett år, etter videregående. Ble veldig veldig glad i barna, spesielt de to minste, som da var 1 og 3 år.

Dessverre har vi ikke klart å holde kontakten, mest fordi jeg har syntes det har vært vanskelig å opprettholde fransken, men det gikk jo faktisk sånn tålig å skrive den mailen i kveld da :-)

Jeg var der ett år, etter videregående. Ble veldig veldig glad i barna, spesielt de to minste, som da var 1 og 3 år.

Dessverre har vi ikke klart å holde kontakten, mest fordi jeg har syntes det har vært vanskelig å opprettholde fransken, men det gikk jo faktisk sånn tålig å skrive den mailen i kveld da :-)

Og du besøkte dem for ni år siden? Må være moro å treffe dem igjen da.Ungene var kanskje i yngste laget til at de kjente deg igjen ? Håper du får svar, fint å ta opp kontaken, og du får frisket opp språket igjen :)

Og du besøkte dem for ni år siden? Må være moro å treffe dem igjen da.Ungene var kanskje i yngste laget til at de kjente deg igjen ? Håper du får svar, fint å ta opp kontaken, og du får frisket opp språket igjen :)

Ja, jeg var på en konferanse i den byen med jobben. Og besøkte dem en dag eller to etterpå. Hun som var 3,5 da jeg reiste, kjente meg igjen, hun yngste gjorde det ikke - men det var veldig koselig. Jeg var med dem på skolen den ene dagen, og var med hun minste på ballett-time :-)

Nå fikk jeg virkelig lyst til å ta opp fransken igjen! Burde kanskje låne ei bok på fransk? Kanskje det finnes "leseløvebøker" på fransk? Må nok starte på det nivået.....

Ja, jeg var på en konferanse i den byen med jobben. Og besøkte dem en dag eller to etterpå. Hun som var 3,5 da jeg reiste, kjente meg igjen, hun yngste gjorde det ikke - men det var veldig koselig. Jeg var med dem på skolen den ene dagen, og var med hun minste på ballett-time :-)

Nå fikk jeg virkelig lyst til å ta opp fransken igjen! Burde kanskje låne ei bok på fransk? Kanskje det finnes "leseløvebøker" på fransk? Må nok starte på det nivået.....

Jeg ønsker meg Leseløve-bøker på spansk. Det må da finnes der ute et sted... :-)

Annonse

''Jeg var med dem på skolen den ene dagen, og var med hun minste på ballett-time :-)''

Det hørtes himla koselig ut :)

Når hun er blitt såpass voksen, tror jeg nok hun synes det er bare hyggelig.

Hadde hun vært ca. 15, kunne nok risikoen vært litt større for at du ble møtt med taushet.

Jeg har lyst til å ringe den gamle dagmammaen min (har aldri fått svar på julekort o.l.), men jeg vet ikke hva slags form hun er i, så jeg nøler, selv om hun bor her i byen...

''Jeg var med dem på skolen den ene dagen, og var med hun minste på ballett-time :-)''

Det hørtes himla koselig ut :)

Jeg fikk svar!!!!!

Hun svarte faktisk med en gang i går kveld, men jeg så mailen nå :-)

Kjempemoro!!!!!

Bor i Paris, er student, og lillesøstera er i siste år på videregående nå.... Ene broren har tre barn.....!!!!

Er helt skjelven, jeg!

Når hun er blitt såpass voksen, tror jeg nok hun synes det er bare hyggelig.

Hadde hun vært ca. 15, kunne nok risikoen vært litt større for at du ble møtt med taushet.

Jeg har lyst til å ringe den gamle dagmammaen min (har aldri fått svar på julekort o.l.), men jeg vet ikke hva slags form hun er i, så jeg nøler, selv om hun bor her i byen...

Jeg fikk svar! Se svar til pekkaline.

Så kom igjen, ta kontakt med dagmammaen din!

Jeg fikk svar!!!!!

Hun svarte faktisk med en gang i går kveld, men jeg så mailen nå :-)

Kjempemoro!!!!!

Bor i Paris, er student, og lillesøstera er i siste år på videregående nå.... Ene broren har tre barn.....!!!!

Er helt skjelven, jeg!

Jøss! Se det ja, nå mangler det bare en invitasjon til frankrike da? Morro. De har blitt tanter også ja. En eldre bror da?

Annonse

Jøss! Se det ja, nå mangler det bare en invitasjon til frankrike da? Morro. De har blitt tanter også ja. En eldre bror da?

De var tre store brødre (11, 15 og 18 da jeg var der) og to små jenter (3 og 1 da jeg var der).

Han eldste hadde hun ikke mye kontakt med nå - han hadde ett barn sist jeg hørte fra dem. Han nest eldste har nå altså tre barn, og de tre siste ingen.

For meg som kun har én søster, var det artig å bo i en familie med gutter - de ble liksom mine lillebrødre på en måte :-)

De var tre store brødre (11, 15 og 18 da jeg var der) og to små jenter (3 og 1 da jeg var der).

Han eldste hadde hun ikke mye kontakt med nå - han hadde ett barn sist jeg hørte fra dem. Han nest eldste har nå altså tre barn, og de tre siste ingen.

For meg som kun har én søster, var det artig å bo i en familie med gutter - de ble liksom mine lillebrødre på en måte :-)

Har du svart på mailen igjen da? Må være gøy å ha en familie som man føler tilknytning til der i utlandet :)

Har du svart på mailen igjen da? Må være gøy å ha en familie som man føler tilknytning til der i utlandet :)

Nei..... har ikke svart ennå. Tror jeg venter til i kveld

(er på jobb, skjønner du - krever litt konsentrajon å skrive fransk)

*hysj, hysj*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...