Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Når jeg er hos gynekologen så er det så utrolig vondt når hun presser seg inn, og hele tiden mens hun undersøker der inne. Det er så vondt at jeg klarer ikke å slappe av. Hun sier at det er fordi at det er så trangt. Jeg har ikke hatt så mye seksuell aktivitet og selvfølgelig da ikke hatt noen fødsel. Jeg spurte henne hvorfor det ikke var like vondt ved samleie. Hun svarte at det skjønte hun ikke at det kunne være noen forskjell.

Jeg sa at dersom det hadde vært like vondt så hadde jeg ikke gjennomført det, for så smertefult er det. Hun kunne ikke forstå dette. Så jeg lurer på om det kan være en annen grunn, at det kanskje er for tørt. Kan gynekologer bruke en krem e.l. slik at det glir lettere, så det ikke blir så vondt?

Gruer meg så veldig til hver gang, at det må finnes en løsning.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/29236-smerter-hos-gynekologen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer sannsynligvis av at du ikke greier å slappe helt av. Men de skal da bruke en slags glidekrem??? Det har i hvert fall min gjort hver gang, og det har aldri vært noe vondt i det hele tatt. Er du misfornøyd med gynekologen din synes jeg du skal gå til en annen! Bor du i Oslo og vil ha tips om en jeg og flere av mine venninner synes er fantastisk flink, kan du maile meg på [email protected]. Han er spesialist i allmenmedisin.

Det kommer sannsynligvis av at du ikke greier å slappe helt av. Men de skal da bruke en slags glidekrem??? Det har i hvert fall min gjort hver gang, og det har aldri vært noe vondt i det hele tatt. Er du misfornøyd med gynekologen din synes jeg du skal gå til en annen! Bor du i Oslo og vil ha tips om en jeg og flere av mine venninner synes er fantastisk flink, kan du maile meg på [email protected]. Han er spesialist i allmenmedisin.

Takk for svar Nemesis, da skal jeg be henne bruke glidekrem neste gang og se om det hjelper. Hun burde jo tenke så langt selv da, så jeg burde nok byttet ja. Blir det ikke bedre neste gang, så finner jeg en annen. Har hørt at de kvinnelige er mer brutale enn de mannlige så det kan hende det er derfor.

Takk for svar Nemesis, da skal jeg be henne bruke glidekrem neste gang og se om det hjelper. Hun burde jo tenke så langt selv da, så jeg burde nok byttet ja. Blir det ikke bedre neste gang, så finner jeg en annen. Har hørt at de kvinnelige er mer brutale enn de mannlige så det kan hende det er derfor.

Jeg har også hørt det fra enkelte, men det varierer nok som innen alle profesjoner. Lykke til med neste besøk, da! :)

Mette Moen, Gynekolog

Det er veldig forskjell på en undersøkelse og et samleie. Ved et samleie er man opphisset, fuktig i skjeden og penis er varm. Instrumentet føres inn i en tørr skjede og det er ofte kaldt og kvinnen kan være ganske anspent. En trenet gynekolog som er omhyggelig, har varmet instrumentet opp og bruker glidekrem og tar seg god tid vil som regle kunne utføre en relativt smertefri undersøkelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...