Gjest panisk mor i julestria Skrevet 29. november 2007 Del Skrevet 29. november 2007 Hei! Har har blitt påvist barnemark,hvite, tynne på ca 1 cm. Hele familien har tatt Vermox for 6 dager siden og skal ha en ny kur i morgen. 4 og 5 dagen etter kuren fikk jeg se at det fortsatt var levende mark hos jenta mi. Skulle ikke de levende markene være døde etter så mange dager? Det står at barnet kan gå i barnehagen dagen etter påbegynt kur,men så lenge det er levende mark som går ut å legger egg er det vel smittefare? Har snakket med barnehagen om dette og får forskjellig svar hos de ansatte,noen er glad jeg holder jentungen hjemme og andre sier at småmark er helt vanlig. Jeg syns ikke det er normalt at noe kryper ut av endetarmen min,og har også oppdaget det i skjeden! Tror ikke de i barnehagen hadde tenkt å gjøre noe videre ut av det,men burde ikke foreldre få en melding om at det er noen som har det i barnehagen og kan få sjekket ungene sine for det? Det kan jo gå unger rundt å smitte de andre uten at de vet de har det? Jeg har vel det man kaller panikk,har vasket ned alt med klorin og tar alle forhåndsregler når det gjelder hygiene. Har lest at det også kan smitte via luft når vi tar av sengetøy,tepper o.l og legger dette i vaskemaskinen. Er det virkelig så smittsomt? Blir jo aldri kvitt da jo,dette var noe å få 1 mnd før jul! Blir veldig takknemlig for et svar på dette,og om det er noe mer jeg kan gjøre for å hindre smitte? På forhånd takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292382-barnemark/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.