Gå til innhold

Hvordan vite om det er tannpine?

Anbefalte innlegg

Quetzalcoatlus

Jeg har de siste par dagene hatt vondt i kjeven på høyre side, et stykke bak, omtrent der hvor jekslene sitter. Jeg klarer ikke helt å plassere smerten (ærlig talt kjennes det ut som det veksler mellom over- og underkjeven til tider), og har prøvd å dytte hardt på samtlige tenner uten å merke noe. Det er liksom en vedvarende smerte som ikke lar seg påvirke av ytre påvirkning, såvidt jeg kan se. Har også prøvd å kikke litt inni der selv, ved hjelp av minimag og et sånt tannlegespeil, men kan ikke se noe unormalt (nå er jeg ikke akkurat kvalifisert heller da).

Høres dette ut som tannpine? Jeg har aldri hatt hull tidligere, så vet ærlig talt ikke selv. Hva slags smerte snakker vi om om det er hull?

Kunne selvsagt bare gått til tannlege med én gang, men tenkte jeg skulle spørre her først. Litt av problemet er at jeg er mer eller mindre fullstendig blakk så snart husleia er innbetalt, og om det koster et betydelig beløp å få ordnet dette vil jeg rett og slett få betalingsproblemer.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292478-hvordan-vite-om-det-er-tannpine/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Quetzalcoatlus

Du har ikke fått deg en kjevebetennelse da? Eller kjeven har hengt seg opp? Er det vondt å gape?

Ved skikkelig tannverk så er du ikke i tvil. Det pulserer og dunker veldig og du kan ikke tenke deg å spise noe.....

Spiller ingen rolle hva jeg gjør med kjeven, kan gape i alle retninger uten å føle noe mer eller mindre, tygge hardt, slå tennene sammen, og dytte på både tenner og tannkjøtt uten at det er noe merkbart.

Smerten er liksom "dull" (kommer ikke på noe brukbart norsk uttrykk), ikke stikkende, og ikke akkurat pulserende, mer jevn. Føles ærlig talt som voksesmerter.

Spiller ingen rolle hva jeg gjør med kjeven, kan gape i alle retninger uten å føle noe mer eller mindre, tygge hardt, slå tennene sammen, og dytte på både tenner og tannkjøtt uten at det er noe merkbart.

Smerten er liksom "dull" (kommer ikke på noe brukbart norsk uttrykk), ikke stikkende, og ikke akkurat pulserende, mer jevn. Føles ærlig talt som voksesmerter.

Nervesmerter? Jeg forbinder den smerten du beskriver som voksesmerter som en form for nervesmerter. Helt jevn smerte. Jeg har det i perioder, så gir det seg. Har ikke funnet noen medisiner som hjelper, men enkelte netter er det vanskelig nok å få sove ja.

• 1 måned senere...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...