Gå til innhold

Klarer ikke gjennomføre Gu

Anbefalte innlegg

Gjest ingen navn

Hei! Det føles helt umulig for meg å kunne gjennomføre en gynekologisk undersøkelse. Jeg er 27 år og vet jeg burde hatt en undersøkelse, men klarer ikke ta steget med å få det gjennomført. Jeg har hatt sex med forskjellige partnere og vet også at det gjør behovet for en undersøkelse større. Som barn ble jeg seksuelt missbruk over mange år og er redd for at jeg vil ty til dissosiasjon eller reagere veldig sterk under en slik behandling. Bør jeg få det gjennomført eller er sjansen liten for at det er noe galt i en alder av 27 år. Da jeg var mindre hadde jeg en del smerter som gikk fra underlivet og opp til navlen. Jeg måttå gå foroverbøyd og bevege meg sakte for at ikke smerten skulle rive i meg. Det er ca 5 år siden sist jeg opplevde dette. Kunne dette ha en sammenheng med de overgrepene som skjedde eller vet du noe om hva det kunne vært? Jeg og min tidligere samboer forsøkte for noen år tilbake å få barn. Vi prøvde i 2 år uten å lykkes. Han tok en test som viste at det ikke var noe i veien med han, men jeg fikk meg ikke undersøkt den gangen. Er redd det er noe galt med meg, men en Gu makter jeg ikke gjennomføre. Har du noen svar/råd om hva jeg bør gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292484-klarer-ikke-gjennomf%C3%B8re-gu/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest det vil gå bra ser du..

Klarer du ikke engang gå til en kvinnelig lege? De fleste leger er veldig rolige når det gjelder underlivsundersøkelser fordi det er så mange som ikke liker det. Legen forteller hele tiden hva som blir gjort ,steg for steg. Og hvis du hadde hatt en time først så kunne dere ha snakket om angsten din også slik at legen kunne stoppe hvis du fikk anfall under undersøkelsen på noen som helst måte.

Selv jeg som er godt voksen og gjort dette i flere år allerede synes ikke det er stas med denne undersøkelsen, men den er så viktig at man kan ikke hoppe over den!!

Få med en omsorgsperson du har tillit til som også kan være med inn til legen og holde deg i hånden. Det er trygt og godt og fullt lovlig!

Vær så snill å ta steget for din egen helse og sikkerhet!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...