Gjest frustert kreps. Skrevet 30. november 2007 Del Skrevet 30. november 2007 Hei Nina! Før jeg bestiller meg time hos fastlegen min, ønsker jeg å vite om det i hele tatt er noen vits av meg! Saken er som følger: Jeg er 20 år, og har en sønn på snart 13 måneder. Var ikke overvektig før jeg ble gravid,snarere tvert imot..men under svangerskapet la jeg på meg 23 kilo!! Jeg har nå brukt et år,på å gå ned den vekten,og jeg er idag 1,76 m lang,og har kommet meg ned på 76 kilo..Har brukt en del penger på stramming av magen(sånn strøm på magen) +at jeg har prøvd ultralyd av magen(uten noe hell) Har vært aktiv,og mener selv at jeg har vært flink og stått på. Problemet er: Jeg sitter fortsatt med en "deigklump" under navlen(litt over og for den saks skyld!!)og dette får jeg ikke trent bort!Jeg er tross alt mor til en liten en,så han tar nå sin tid..men jeg kjenner jeg bare ikke orker mer av dette slankestyret..Det har gjort meg deperimert,og lysten på en ny graviditet frister ikke hvis jeg må streve slik neste gang..Regner egentlig med,at jeg kommer til å få svaret; Vent til du er ferdig med å føde barn..men som sagt, det frister IKKE, da jeg har slitt sånn etter denne fødselen! Jeg er ung,så det siste jeg ønsker,er å sitte utslitt og deperimert, i en alder av 20 år,,,Jeg må innrømme jeg gråter når jeg skriver dette,for jeg er så lei av dette..Å se seg i speilet er kvalmende,alt jeg ønsker er å kunne se meg selv i speilet,og være fornøyd med det jeg ser! Jeg ser på sønnen min,og føler morskjærlighet,men samtidig irritasjon,fordi kroppen min har blitt slik,og den tanken skremmer meg! Ja, jeg vet at kroppen forandrer seg etter en fødsel,og jeg HAR slanket meg,men det å skal slanke seg,stramme opp hele magen på nytt igjen,være ung mor,kollega og kjærlig samboer samtidig,er ingen lett oppgave.. Derfor ønsker jeg med dette,å spørre om det er noen vits i å kontakte fastlege,om evt. fjerning av overflødig hud/fett? Håper på svar,og at jeg blir tatt på alvor. Jeg er ingen ung,selvopptatt mor,som bare er ute etter et bra utseende..men ute etter det å ha et selvbilde jeg kan leve med! Vennlig hilsen ung og utslitt kreps. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292566-dekket-operasjon-av-fettfjerning/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin Skrevet 3. desember 2007 Del Skrevet 3. desember 2007 Det er absolutt mulig å søke offentlig støtte til fjærning av overflødig fett og strekkmerker. Både som resultat av barnefødsler og etter slanking. Fastlegen må da henvise til en plastikk-kirurgisk avdeling på et større sykehus. I henvisningen bør de opplysningene du kommer med her ligge ved, og gjerne et fotografi av aktuelt område. Kirurgen vil så ta deg til en undersøkelse og samtale. Forutsetning for å bli operert før eventuelt neste barnefødsel vil blant annet være at du får hjelp til å hindre tilsvarende vekt-oppgang ved neste graviditet, og at du ikke lider av depresjon; da vil du ikke bli fornøyd uansett hvor pen magen blir. Ofte krever plastikk-kirurgene noe ytterligere vekreduksjon, dette har operasjonstekniske grunner. Evnen til å danne strekkmerker og få ekstra mye "valkete" magefett etter en fødsel kan være arvelig. Å ha en partner som støtter deg for den du er, ikke hvordan du ser ut, vil uansett få mage-utseendet til å få mindre betydning. Dette gjelder også ditt eget syn på deg selv, og hvordan sønnen din kommer til å oppleve moren sin.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292566-dekket-operasjon-av-fettfjerning/#findComment-2354698 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.