Gjest gammel kjærring Skrevet 1. desember 2007 Del Skrevet 1. desember 2007 Jeg er en kvinne i midten av 50-årene. Jeg gjennomgikk strålebehandling for lymfekreft på hele overkroppen i 1981. Endel skader/senskader på skjoldbrukskjertel, svetteskjertler under armene, spyttskjertler, spiserør, hud. Jeg fikk ulcerøs colitt like etter at jeg var ferdig strålebehandlet. Noe av skadene på huden er en ufarlig form for hudkreft, symptomene er sår som ikke gror. Jeg har fått ymse behandling for det, tidligere ble sårene fjernet kirurgisk, nå er det er form for smertefull behandling hvor sårene blir kjemisk "gjort om til normale sår" som gror og ikke etterlater seg noe særlig arr. Jeg har fått spiserørbrokk. Jeg får ofte problemer med stemmen. Jeg har også astma (fra barndom) og allergi (pollen, pelsdyr, skalldyr, støv). Jeg tar følgende medisiner hver dag: Levaxin 100 mikrogram, Atacand plus, nexium 40 mg og astmamedisin. De siste 2 år har jeg fått mange rare symptomer: ofte svimmel, veldig sliten, "sikksakk-syn", mørke felt i synsfeltet ( ca 5 - 10 min om gangen ), dobbelsyn, prikking og nummenhet i føtter, armer og venstre side av ansiktet også halve tungen, høyt blodtrykk, smerter i hele kroppen og særlig i bryst/rygg (som om jeg har lungebetennelse). I tillegg har jeg gått veldig opp i vekt. Smertene kommer og går, men jeg har liksom alltid vondt et sted. Det er som "tannverk" i kroppen. Jeg er "rar" i halsen og det er en tørrhet som ikke går bort om jeg drikker vann. Jeg har blitt utredet for hjerte, men bortsett fra forkalkning på hjerteklaffene er hjertet friskt. Jeg jobber 100% og bruker all min energi på å klare jobben. Orker ikke noe etter jobb, det er problem bare å lage middag.. Legen min har veldig liten tid til samtaler og bortforklarer det meste av mine plager ("må være noe muskuløse smerter"). Siste 2 år har jeg ikke orket å gjøre noe med huden min, selv om jeg har mange sår på ryggen. Jeg har ikke snakket om synsplagene med legen, føler jeg er en plage og orker liksom ikke bry meg noe særlig, prøver å ignorere plagene mine mest mulig. Samtidig er jeg bekymret.... Trenger råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292596-sammensatte-problemplager/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Soulshine Skrevet 2. desember 2007 Del Skrevet 2. desember 2007 Er det lenge siden du sjekket stoffskiftet ditt? Det kan jo være at du trenger en doseendring. Stoffskifte kan jo gi massevis av muskel- og skjelletplager. Problemer med halsen, trykk i brystet, svimmelhet etc. Mulig svaret ligger her. Jeg ville i hvertfall sjekket det, det er jo en enkel blodprøve. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/292596-sammensatte-problemplager/#findComment-2353737 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.