Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, Kjæresten min begynte på Merclion, det har vert rundt 9 dager, hun begynte på første dagen av mensen og det sto på pakken at det virker umiddelbart då. Det sto at vist hun begynner på 2-5 dagen i mensen må hun vente 6-7 dager. Med det samme ventet vi helt til den hun va på pill # 8 og hadde samlieve, hun tok pill # 9 etter noen timer den dagen. Dette er første gang kjæresten min har begynt på p-piller og jeg er ganske bekymret, kan hun ver gravid? Var hu riktig godt beskyttet? Hva er din mening? Kan jeg stole på p-pillen? Er det farlig å ta andre pille mens du er på p-pillen? Takk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292598-merclion/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Hvis hun startet første dagen i menstruasjonssyklus med pillen, er hun sikret fra første dag. Hun kan ta pillen med opp til 12 timers forsinkelse uten at det går utover sikkerheten. Enkelte medisiner som visse tabletter for epilepsi kan redusere effekten av p-pillen, men ellers er den et meget sikkert prevensjonsmiddel med under 1% risiko for graviditet ved korrekt bruk. Hvis hun får menstruasjon i den pillefri uken betyr det at hun ikke er gravid. Lykke til med bruken. Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292598-merclion/#findComment-2354090
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...