Gå til innhold

Utflod

Gjest Tyr 81 -  noen tips?

Anbefalte innlegg

Gjest Tyr 81 -  noen tips?

Hei,

er ei jente som sliter med utflod, har alltid hatt det, men det er jo ikke så veldig gøy, og jeg føler at den lukter mer enn nå enn det har gjort før. Er det mulig å bli kvitt det? Har vært hos gynekologen og de har sagt 2-3 ganger at de tror at det er noe "galt", men de sender inn prøver og alt er normalt. Er lei nå...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292635-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest pærebrus875

Utflod ER normalt, noen har mye, noen har lite.. Utflod er ikke et problem, det er bare noe media skaper føler jeg (f eks reklamene for noe greier mot utflod: "er du plaget av utflod?"... uff).

MEN, utflod som lukter ikke normalt. Det kan være sopp, noe du ville ha merket, også noe legen ville funnet. Kjønnssykdom er du vel kanskjeblitt testet for også, det også kan gi illeluktende utflod.

Det er ikke bare du som føler at det lukter da? Husk at man ofte ikke lukter så vondt man tror selv. Vurdert den muligheten? Siden man ikke finner noe ?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292635-utflod/#findComment-2353480
Del på andre sider

Utflod ER normalt, noen har mye, noen har lite.. Utflod er ikke et problem, det er bare noe media skaper føler jeg (f eks reklamene for noe greier mot utflod: "er du plaget av utflod?"... uff).

MEN, utflod som lukter ikke normalt. Det kan være sopp, noe du ville ha merket, også noe legen ville funnet. Kjønnssykdom er du vel kanskjeblitt testet for også, det også kan gi illeluktende utflod.

Det er ikke bare du som føler at det lukter da? Husk at man ofte ikke lukter så vondt man tror selv. Vurdert den muligheten? Siden man ikke finner noe ?

Hm, det er kanskje noe i det.. Ellers er det vel vanlig for noen å ha hyppige soppinfeksjoner? Men burde vel merke flere symptomer også..Hm.. Får vel bare innfinne meg med at det er sånn da, du har vel rett i at det blir fremstilt som en uting og ikke noe normalt... Takk for svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292635-utflod/#findComment-2353563
Del på andre sider

Gjest pærebrus875

Hm, det er kanskje noe i det.. Ellers er det vel vanlig for noen å ha hyppige soppinfeksjoner? Men burde vel merke flere symptomer også..Hm.. Får vel bare innfinne meg med at det er sånn da, du har vel rett i at det blir fremstilt som en uting og ikke noe normalt... Takk for svar :)

Sopp kan komme av (tror også mye plagsom utflod kan komme,men er ikke helt sikker) for hyppig vask.

Om man vasker seg hver eneste dag, og gjerne med såpe ofte også, så vil man ødelegge balansen i underlivet og det blir ikke surt nok lengre, og soppen kommer. Og trives. Og kommer tilbake om man får behandlet den men fortsetter å over-vaske seg.

Dusjer du daglig, bare la vann renne over deg. Mer trengs ikke. Føler du deg uren, vask med vann (altså ta en vaskeklut og vask der) og se om dette gjør noe forskjell. Ikke ta bare en vaskeklut daglig der engang, det kan bli for mye. Dette er veldig vanlig "feil" hos mange kvinner, de føler at de lukter og at "alle" må kjenne den "fæle" lukta, og vasker og vasker og vasker.. ender med sopp og enda mer lukt, og enda mer vasking..

Kløe og rødhet er jo vanlig ved sopp da, så du burde jo ha merket dette. Men prøv noen uker uten for mye vasking (om dette er noe du gjør) å se hva som skjer.

Jeg dusjer ikke hver dag, da jeg føler det tørker ut huden osv.. Lar vann renne over der 2 eller 3 av de 3 eller 4 gangene jeg dusjer på ei uke.. og jeg har alltid gjort dette.. og jeg har faktisk ALDRI hatt sopp.. lukter aldri vondt heller, jeg føler ihvertfall ikke selv at det er noe ulukt der, og typen har da ikke sagt noe..

Bytter undertøy ofte da, hver/annenhver dag. Pga jeg har helt normal utflod som ikke lukter, men klart, det er greit å bytte likevel.. Jeg har ingen andre plager enn at det da kommer utflod i blant, noen dager veldig lit/ingenting, andre dager mer. Tror det varierer med syklusen (men jeg går på p-piller så det burde jo egentlig ikke være noe syklus? )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/292635-utflod/#findComment-2353575
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...