Gå til innhold

FU: Hva er den flaueste sangtekst"feilen" din?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

8

• frosken

6

• mariaflyfly

6

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest best wishes

Da jeg var liten hørte jeg mye på Kardemommeby. I den sangen som heter " du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan du gjøre som du vil".

Min tolkning: "ja for røvere kan gjøre som de vil" Tok noen år før jeg forsto at det ikke var det de sang.

Gjest fliring

Da jeg var liten hørte jeg mye på Kardemommeby. I den sangen som heter " du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill, og forøvrig kan du gjøre som du vil".

Min tolkning: "ja for røvere kan gjøre som de vil" Tok noen år før jeg forsto at det ikke var det de sang.

Hehe..

Annonse

Kom på min datters misforståelse, hun var vel rundt 5----

Julekvelsdvisa: "Hu er så snill den stjerna, hu blonke, kan du sjå?"

Min datter. "Hu er så snill den GÆRNE, hu blonke, kan du sjå?

Apropos julekveldsvisa: Min gutt spurte en gang da han var liten hva en jordmor var, og jeg forklarte.

"Å! ", sa han, "jeg trodde det var en slags mor som vokste opp av jorda, jeg."

og så la han til: "Men hvorfor bor hun egentlig oppå taket??"

Gjest Elextra

Du sang den jo heeelt feil! "Alle" vet jo at det skal være "Si lass jul - je - je - je" ;-)

Men det lignet jo nesten i den grad at man skulle tro du hadde lært litt engelsk - eller i det minste var vant til å høre originalen, fremfor storesøsken som sang *s*

Men det lignet jo nesten i den grad at man skulle tro du hadde lært litt engelsk - eller i det minste var vant til å høre originalen, fremfor storesøsken som sang *s*

Niesa m var i ca 4-årsalderen veldig hekta på Spice Girl (mange år siden dette da). Da en engelskspråklig slektning begynte å synge hennes favoritt Spice-sang, var hun ikke sen med å rette på engelsken hans! ;-) For han sang jo selvsagt heeelt feil;-)

Annonse

Gjest Elextra

Niesa m var i ca 4-årsalderen veldig hekta på Spice Girl (mange år siden dette da). Da en engelskspråklig slektning begynte å synge hennes favoritt Spice-sang, var hun ikke sen med å rette på engelsken hans! ;-) For han sang jo selvsagt heeelt feil;-)

Hehe :)

Det trodde jeg også! :-)

Nei, det skal være slafs-ju-yeah-yeah-yeah.

Noe sånt sang jeg også. Eller kanskje heller litt i retning av "slasso" yeah yeah yeah.

Jeg skrev forresten hele teksten til både Mamma mia og Waterloo som "norsk lydskrift" til datteren min i 2000, da koret hennes skulle representere 70-årene på en konsert som skulle ta for seg hele 1900-tallet. Ganske selsomt: Vå - vå - vå - vå - våterlu! Vai dånt ju feis mi mai våterlu.

Noe sånt sang jeg også. Eller kanskje heller litt i retning av "slasso" yeah yeah yeah.

Jeg skrev forresten hele teksten til både Mamma mia og Waterloo som "norsk lydskrift" til datteren min i 2000, da koret hennes skulle representere 70-årene på en konsert som skulle ta for seg hele 1900-tallet. Ganske selsomt: Vå - vå - vå - vå - våterlu! Vai dånt ju feis mi mai våterlu.

Det fikk jeg min mamma til å gjøre for meg da jeg var 7 år og hadde sett Rockeulven for første gang, men ikke klarte å synge den Mommy's home-sangen.

Skulle ønske jeg hadde spart på den papirbiten... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...